فرمانداربهاباد: دامپزشکی در خط مقدم حوزه سلامت قراردارد

بهاباد (پانا) - فرماندداربهاباد با تبریک روز دامپزشکی و قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط این شبکه در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه گفت: دامپزشکی یکی از حساس ترین ارگان ها می باشد و در خط مقدم حوزه سلامت قرار دارد.

کد مطلب: ۹۵۹۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداربهاباد: دامپزشکی در خط مقدم حوزه سلامت قراردارد

محمد مهدی خانی زاده بهابادی روز دوشنبه درجمع کارکنان دامپزشکی بهاباد با تأکید بر صیانت از سرمایه دام و طیور شهرستان افزود: با توجه به بیماری های واگیردار و مخاطراتی که برای مردم دارد، نظارت های مستمر دامپزشکی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد : اگر در بحث پیشگیری وارد نشویم قطعاً هزینه های درمان چندین برابری و جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

فرمانداربهاباد بابیان اینکه شبکه دامپزشکی زمینه های پایداری تولید و اقتصاد کسب و کارها را فراهم می کنند افزود : دامپزشکان حاملان سلامت و عاملان ترویج و تقویت عقل های سالم در بدن های سالم هستند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بهاباد در بیان گزارشی از عملکرد این شبکه، بیشتر معضلات بهداشتی شهرستان را مربوط به طیور محلی و مجتمع های روستایی عنوان نمود و گفت: عدم رعایت اصول پیشگیری و نکات بهداشتی منجر به گسترش بیماری ها به دیگر مرغداری ها می شود.

"محمدعلی دادگرنیا" جهت جلوگیری از انتقال ویروس مسبب بیماری از روستاها به مرغداری های صنعتی به بیان خدمات طرح واکسیناسیون رایگان به روستاییان، در راستای رسالت های بهداشتی و پیشگیری از بیماری های طیور پرداخت.

وی با اشاره به افزایش مغازه های فروش لبنیات محلی در شهرستان و لزوم رعایت نکات بهداشتی افزود: در راستای تأمین بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان بازدیدهای مکرر از سطح شهر در دستور کار می باشد و از شهروندان خواست تا فرآورده های پروتئینی و لبنی را از اماکن عرضه مجاز تهیه نمایند.

در ادامه مسائل و مشکلات تعمیراتی ساختمان این شبکه و پیش سردخانه کشتارگاه دام بهاباد مطرح شد که قرار شد با پیگیری و حمایت فرمانداری نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

گفتنی است شبکه دامپزشکی بهاباد از سال 1366 فعالیت خود را در محل جهادکشاورزی شهرستان شروع نمود و در سال 1372 ساختمان فعلی این شبکه افتتاح شد.

به مناسبت هفته دامپزشکی محمدمهدی خانی زاده فرماندار بهاباد به همراه محمدهوشمند معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری از رئیس و کارمندان شبکه دامپزشکی شهرستان بهاباد با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل نمود.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار