هزار واحد تازه احداث مناطق سیلزده لرستان در آستانه بهره‎‌برداری

خرم‎آباد (پانا) - رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: احداث یکهزار واحد مسکونی در این استان به مرحله گچکاری رسیده و این واحدها در آستانه بهره‎برداری هستند

کد مطلب: ۹۵۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هزار واحد تازه احداث مناطق سیلزده لرستان در آستانه بهره‎‌برداری

رضا خواجه ای روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ تاکنون ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و کار احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حال انجام است

.وی تصریح کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۱۶۹ میلیارد تومان بلاعوض برای احداث، تعمیر و اجاره بها پرداخت شده و تعمیر ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۹۹ درصدواحدهای تعمیری نیز پایان یافته است.

.وی تعداد معرفی شده را معادل بیش از ۹۵ درصد واحدهای سیلزده برشمرد و ادامه داد: ۳۶

هزار واحد موفق به عقد قرارداد دریافت تسهیلات شده اند.

هم اکنون استان اصفهان در شهر پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نورآباد، مرکزی در دوره چگنی و استان کردستان در شهرستان های ازنا و الیگودرز کار بازسازی این مناطق را به عنوان استان معین برعهده دارند.

به هر خانوار خسارت دیده سیل پنج میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهد بود.

برای واحدهای صنفی احداثی نیز ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان تسهیلات با توجه به متراژ مغازه پرداخت می‌شود.

تسهیلات سرمایه‌ای برای اجناس و موجودی واحدهای صنفی نیز از ۱۵ تا ۴۵ میلیون تومان است که برآورد خسارت برعهده کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد مسکن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار