با حضورمعاون مدیر کل استان و امام جمعه شهرستان بناب برگزار شد؛

همایش ائمه جماعت مدارس،مدیران و معاونین پرورشی

بناب(پانا) - همایش ائمه جماعت مدارس، مدیران و معاونین پرورشی با حضور معاون مدیرکل استان و امام جمعه شهرستان بناب، مدیر آموزش و پرورش بناب و سایر مسئولین برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش ائمه جماعت مدارس،مدیران و معاونین پرورشی

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در این همایش با تأکید بر برنامه ریزی برای جذب و ترغیب دانش آموزان به سمت نماز، گفت: اگر دغدغه آسیب اجتماعی و تربیت نسل جوان داریم، باید در زمینه جذب دانش آموزان به سمت نماز، برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه بهترین و برترین فرصت برای جوان و نوجوان در مدارس است، گفت: آموزش و پرورش از اهمیت فوق العاده برخوردار است، بطوریکه خط و قلم عالمان و دانشمندان بر خون شهداء سنگینی می کند.

وی افزود: این نوجوانان امانت خداوند، پیامبر و امام زمان هستند که فردای قیامت درباره لحظه لحظه از این وظیفه خطیر سئوال خواهد شد

باقری ادامه داد: مسئولین باید به نقش خطیر و بی بدیل نظام آموزشی و پرورشی کشور توجه و اهتمام ویژه داشتا باشند که حیات و سرمایه اصلی جامعه وابسته به آموزش پرورش بوده چنانکه خشت اول جامعه درست نهادینه شود، در جامعه از فساد جلوگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به رسیدگی بموقع به نهال های باغ می توان آنها را به درختانی تنومند و پر بار تبدیل و همه را از میوه های آن باغ بهره مند کرد، گفت: مسئولان تربیتی کشور همچون باغبان با رسیدگی بموقع به این نهال های جامعه می توان جوانان و آینده سازان بزرگ کشور را طوری بار بیاورند که کل جامعه و شاید جهان از استعداد های آن ها بهره مند شوند.

علمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نماز و تربیت دینی فرزندان که به نقش بی بدیلی در ارتباط مسجد و مدرسه دارند، اظهار داشت: در این ارتباط سه ضلع مدیر، معاون پرورشی و امام جماعت مدرسه نقش اساسی را در این راستا ایفا می کنند.

وی به نقش اساسی امام جماعت در مدارس برای جذب و جلب دانش آموزان به نماز اشاره کرد وافزود: طلبه روحانی یکی از کلیدی ترن حلقه ها در بحث نماز و تربیت دینی است که وجود حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) بعنوان بزرگترین حوزه علمیه در سطح استان یکی از پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ در این شهرستان می باشد.

علمی تاکید کرد: مواقع اذان ظهر باید تمامی فعالیت های آموزشی و پرورشی به مدت نیم ساعت تعطیل و به بحث نماز اهتمام داشت و برای این امر می توان از پتانسیل مساجد در همسایگی مدارس بهره مند شد می باشد و همچنین از ظرفیتهای بسیج دانش آموزی و انجمن های اسلامی برای برپایی نماز جماعت استفاده کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان در خاتمه تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی با دارای ۸ هزار مدرسه با ۱۱۱۵ باب نماز خانه می باشد که شهرستان بناب با ۱۲۹ مدرسه مجهز به نماز خانه در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری تجربیات خود در زمینه برپایی نماز جماعت در مدارس اذعان کرد: استفاده از معلم محبوب مدرسه در نماز جماعت، برگزاری نمایشگاه عکس از نماز خواندن شخصیت های محبوب دانش آموزان و هر از چند وقت پذیرایی در جذب دانش آموزان به نماز جماعت تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار