آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند یونسی به‌طول 32 کیلومتر

بیرجند (پانا) ـ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی  ازآغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند یونسی به‌طول 32 کیلومتر و اعتبار 900 میلیارد ریال خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۹۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند یونسی به‌طول 32 کیلومتر

طی مراسمی صبح دوشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی عملیات اجرایی قطعه ۱۶ این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر آغاز شد.

این پروژه به طول حدود ۹۰۱ کیلومتر از زاهدان شروع و پس از عبور از عوارض توپوگرافی بالنسبه سخت در حد فاصل شهر زاهدان- سه راهی دشتک و عبور در امتداد بزرگراه زاهدان- زابل به شهر زابل و نقطه صفر مرزی میلک می رسد.

همچنین این کریدور بعد از عبور از سمت شرق شهر نهبندان و غرب شهر سربیشه با عبور از سمت شرق شهر بیرجند و غرب آبادی سده و بعد از تلاقی با عوارض کوهستانی حد فاصل سده- قائن از سمت غرب شهر قائن عبور می کند و پس از عبور از منطقه خضری دشت بیاض و پوشش شهرهای بیدخت و گناباد در انتها در ایستگاه موجود یونسی به راه آهن موجود بافق- مشهد متصل می شود.

مهدی جعفری صبح امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی راه‌آهن بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بیرجند یونسی به‌طول 32 کیلومتر و اعتبار 900 میلیارد ریال آغاز شد‌.

وی با بیان اینکه طول کل پروژه زاهدان، بیرجند، یونسی بالغ بر 901 کیلومتر است گفت: این پروژه از زاهدان آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از جابه‌جایی 939 هزار مسافر و 3 میلیون و 813 هزار تن بار برای سال اول بهره‌برداری در سال 1404 خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی برای سال دوم بهره‌برداری که سال 1423 است نیز بالغ بر یک میلیون و 891 هزار مسافر و 9 میلیون و 445 هزار تن بار است.

جعفری تعداد ایستگاه‌ها در این پروژه را بالغ بر 38 ایستگاه عنوان و تصریح کرد: از این تعداد 6 ایستگاه مسافری، یک ایستگاه تشکیلاتی و 31 ایستگاه درجه سه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: خدمت‌رسانی برای تسهیل در رفت‌وآمد مسافران، توسعه توریسم مذهبی و سایر وجوه توریسم از مبدأ کشور پاکستان، اشتغال‌زایی برای مردم محروم منطقه، کاهش حجم ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادفات در محور چابهار مشهد، کاهش زمان و هزینه سفر از دیگر اهداف این پروژه است.

جعفری راجع به آخرین وضعیت قطعات در دست اجرا ابراز کرد: قطعه یک مشهد زاهدان حدفاصل ایستگاه یونسی تا ایستگاه گناباد به‌طول 50 کیلومتر با مبلغ قرارداد 542 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصد از جمله این موارد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار