رئیس دانشگاه فرهنگیان: دانشجومعلمان نسبت به نظام‌ تعلیم‌وتربیت و کتاب‌های درسی نقاد باشند

تهران (پانا) -– رئیس دانشگاه فرهنگیان از دانشجومعلمان خواست نسبت به نظام تعلیم و تربیت و کتاب‌های درسی نقاد باشند.

کد مطلب: ۹۵۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان: دانشجومعلمان نسبت به نظام‌ تعلیم‌وتربیت و کتاب‌های درسی نقاد باشند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در مراسم استقبال از دانشجومعلمان پسر در پردیس شهیدچمران تهران انقلاب عاشورا را انقلابی فرهنگی دانست که برای نجات جامعه از انحراف بزرگ انجام شده بود. او گفت: «قیام عاشورا پیروزترین قیام به ظاهر شکست خورده بود و علت جاودانگی این قیام کامل بودن آن است.»

او ادامه داد: «در دین اسلام علم و دانش ارزشمند و آموختن و آموزاندن هر دو ارجمند است. اعتماد به معلم بالاترین میزان اعتماد در میان اصناف و شغل‌ها است. هنوز در درون ذهن جامعه معلم مورد اعتمادترین فرد هم‌زیست ماست.»

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: «انسان و زندگی او محصول دو چیز است، استفاده از فرصت‌ها و انتخاب‌های او، یکی فرصت جوانی یعنی اوج‌ شدن‌ها، فرصت ورزش و هنرآموزی در این سن و دیگری انتخاب‌های او در زمینه شغل، رشته تحصیلی، انتخاب دوست و همراه و ... است.»

خنیفر خطاب به دانشجومعلمان گفت: «نوع سخن، قضاوت و حرکت شما نشانگر شخصیت شماست. بسیاری از انسان‌های معمولی در ارتباط با آدم‌های بزرگ، ارتقا یافتند.»

او به وجود 138 نشریه و 1200 تشکل در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و به دانشجومعلمان گفت: «در این تشکل‌ها فعال باشید، در دانشگاه فرهنگیان منفعل نباشید تا دانشگاه از پتانسیل، ظرفیت و توانمندی شما در پردیس‌ها و مراکز برخوردار شود. نسبت به نظام تعلیم و تربیت و کتاب‌های درسی نقاد باشید تا بتوان از فکر جوان شما بهره برد، یک معلم شایسته می‌تواند نظام آموزشی را عوض کرده و بهبود ببخشد.»

رییس دانشگاه فرهنگیان در ادامه، فرصت‌شناسی، فرصت‌شکاری، چابکی، داشتن خلاقیت و نوآوری، شنود موثر، استفاده از تجارب استادان دانشگاه، داشتن انگیزه لازم، عدم خست علمی و آموزش و بیان تجربیات به دیگران را از ویژگی‌های معلم شایسته دانست.

او اصلاح سبک زندگی را از دیگر موارد مورد توجه دانست و گفت: «تعامل صحیح با دنیای مجازی و مدیریت آن، مطالعه به وقت و درست، تغذیه صحیح و تهذیب نفس از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد.»

حسین خنیفر بر اهمیت مباحث معنوی و مناسکی در دوران دانشجویی تاکید کرد و تواضع در برابر استادان به عنوان معدن تجربه و یاد گرفتن دروس همراه با کسب مهارت لازم را از دیگر مباحثی دانست که باید دانشجومعلمان به آن‌ها بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار