امانی: بعد از دو سال گزارشی از املاک واگذار شده شهرداری تهران به شورا ارسال نشده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این سوال که چرا شهرداری تاکنون اطلاعات املاک و زمین‌های واگذاری شده را در سامانه شفافیت بارگذاری نکرده است، گفت با گذشت حدود 2 سال از این مصوبه و تذکرات مکرر اعضای شورا، هنوز گزارشی در این زمینه به شورا ارسال نشده است.

کد مطلب: ۹۵۹۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
امانی: بعد از دو سال گزارشی از املاک واگذار شده شهرداری تهران به شورا ارسال نشده است

شهربانو امانی در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به موضوع ساماندهی املاک واگذار شده از سوی شهرداری تهران گفت: همانگونه که می‌دانید حفظ، حراست و نگهداری، سه اصل مهم در صیانت از بیت‌المال و اداره امور دولتی و عمومی است. در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع افزایش اعتماد عمومی و شفافیت در واگذاری املاک در شورای پنجم طرحی تحت عنوان «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک اراضی و اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی» به تصویب رساند.

امانی افزود: بر اساس ماده واحده این مصوبه مقرر شد هرگونه واگذاری املاک اراضی و اموال غیر منقول شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به صورت حق بهره‌برداری به رایگان یا با شرایط معین به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه بیمارستان‌ها، مساجد، هیات‌ها و امثالهم باید پس از ارایه لایحه از سوی شهرداری تهران به تصویب شورای شهر تهران برسد.

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره دوم مصوبه مذکور، شهرداری تهران مکلف شد فهرست تمام واگذاری‌های مغایر موضوعه این مصوبه از سال 78 به بعد به انضمام مستندات مربوطه را حداکثر ظرف سه ماه تهیه و جهت بررسی و تصمیم‌گیری به شورای اسلامی شهر تهران ارایه دهد.

امانی گفت: متاسفانه با گذشت حدود 2 سال از این مصوبه و تذکرات مکرر اعضای شورا، هنوز گزارشی در این زمینه به شورا ارسال نشده است. بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه به اینجانب رسیده است هم‌چنان تعداد زیادی از املاک شهرداری تهران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای مختلف قرار دارد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تعدادی از این املاک در قالب خدمات‌رسانی به شهروندان و خدمات عام المنفعه به صورت رایگان واگذار شده است و اغلب این املاک در نقاط برخوردار تهران و دارای ارزش ریالی بالایی هستند. به عنوان مثال در سال 94 شهرداری اقدام به واگذاری زمینی به شماره پلاک ثبتی 1/3219 به نشانی الهیه ف خیابان عطاری مقدم، خیابان دامپزشکی می‌کند.

وی گفت: از شهردار تهران درخواست دارم که علاوه بر پاسخ به سوالات ذیل اطلاعات کامل واگذاری پلاک ثبتی مذکور از قبیل (مشخصات طرف قرارداد، نحوه انعقاد قرارداد، یک نسخه از قراداد، ارزش و مشخصات کامل زمین) را به شورا ارسال کند و برای تعیین تکلیف زمین مذکور اقدام کند.

1-هم‌اکنون نحوه واگذاری و بهره‌برداری املاک و اراضی متعلق به شهرداری به چه صورت است؟

2-درباره حل این معضل و ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است و چه برنامه‌ای وجود دارد؟

3-روند بازپس‌گیری املاک و اراضی که خارج از ضابطه به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده، در چه وضعی قرار دارد؟ (ارسال اطلاعات کامل املاک و اراضی پس گرفته شده و نشده همراه با آدرس دقیق ملک، ارزش فروش ملک، میزان تخفیف، مقدار پرداخت نقدی، تعداد اقساط و مدت تقسیط، مدت زمان بهره‌برداری)

4- چرا شهرداری تاکنون اطلاعات املاک و زمین‌های واگذاری شده را در سامانه شفافیت بارگذاری نکرده است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار