فرماندار یزد: بافت جهانی شهر یزد مستلزم توجه جدی است

یزد (پانا) - فرماندار یزد در همایش دانشگاه درتوانمندسازی فعال گردشگری گفت: بافت جهانی شهر یزد مستلزم توجه جدی می باشد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار یزد: بافت جهانی شهر یزد مستلزم توجه جدی است

سیدمحمدرستگاری، فرماندار شهرستان یزددر همایش «نقش دانشگاه در توانمندسازی ارکان فعال گردشگری»که با حضور جمعی از مسئولان استان در محل سالن اجتماعات دانشگاه علم و هنر استان یزد برگزار شد. بیان کرد: شرایطی که امروز در بافت قدیم یزد حکمفرما است قطعا قابل تصور برای گذشتگان نبوده و زحمات زیادی کشیده شده و باید قدردان زحمات افرادی باشیم که شرایط را برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد فراهم کردند.

رستگاری با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در کوچه پس کوچه‌های یزد انجام شده، زمانی که شاید مردم بافت تاریخی را فراموش کرده بودند گفت: بخش خصوصی جلودار این موضوع بوده و می‌بینیم که هم اکنون نیز جلوتر از بخش دولتی حرکت کردند.

فرماندار یزد گفت: الان با حضور در بافت تاریخی می‌بینیم در بخش خدمات و زیرساخت‌ها نارضایتی وجود دارد، هر چند اقداماتی شده ولی رضایت مراجعه کنندگان را در برنداشته و از انواع و اقسام مشکلات اعم از ایمنی، مباحث ترافیکی، حضور اتباع در بافت تاریخی و... صحبت می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ما باید همه موارد را پاسخگو باشیم و اینجاست که می‌بینیم قطعا بخش دولتی خیلی عقب‌تر از بخش خصوصی است و شاید این اتفاق مبارک برای یزد افتاده و جامعه جهانی به یزد احترام گذاشت لذا باید جلوتر از اکنون حرکت کرد.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر با حجم گسترده مشکلاتی که در موقعیت ممتاز برای یزد ایجاد شده مواجه شدیم و ثبت جهانی و حضور گردشگران و زیرساخت‌ها هنوز اکثرا با شرایط گذشته است و شرایط امروزی تغییر کرده و همین باعث سردرگمی شده است از آن طرف انتظاراتی که از بخش دولتی وجود دارد اعتبارات ما جوابگو نیست .

فرماندار یزد با اشاره به اینکه طرح جامعی که همه ابعاد را در برگرفته باشد و بتوانیم اقدامی منحصر به فرد و جدیدی برای بافت قدیم داشته باشیم نیاز است گفت: البته در این زمینه نیاز داریم به نقش آفرینی و استفاده از تجربیات کار علمی انجام دادن، برای اینکه اشتباهات قبلی تکرار نشود لذا باید اولویت بندی شود که همه دغدغه‌ها دیده شود و بخش دولتی یاری شود و نظرات اجرایی به ما ارائه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار