صیدلو: توجه ویژه به آموزش و پرورش سبب حرکت در مسیر توسعه کشور است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست هم‌افزایی و توجیهی معاونین و کارشناسان معاونت پرورشی توجه ویژه به آموزش و پرورش را مهمترین عامل حرکت در مسیر توسعه کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: توجه ویژه به آموزش و پرورش سبب حرکت در مسیر توسعه کشور است

با حضور محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نشست هم‌افزایی و آموزشی توجیهی معاونین پرورشی و کارشناسان حوزه پرورشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

محمد صیدلو مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با ابراز علاقه خود از حضور در جمع همکاران حوزه معاونت پرورشی گفت: علت این علاقه فعالیت چندین ساله مستمر در این حوزه است.

او مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تربیت عنوان کرد و گفت: آنچه نیاز ما است فعالیت پرشور و مستمر برای رشد تربیتی دانش‌آموزان است که در حوزه کاری شما این اتفاق حاصل می‌شود.

صیدلو گفت: من معتقدم به جای کار اجرایی در پرورشی باید کار مدیریتی انجام دهیم، یعنی کسانی را به همکاری دعوت کنیم که توانایی انجام این کار را داشته باشند و وقتی نتیجه بهتری خواهیم گرفت که افراد توانمند بیشتری را با خود همراه کنیم.

این مقام مسول گفت: سند تحول بنیادین به دست معلم در کلاس درس انجام می‌شود نه آنچه که در ستاد و ادارات تصویب می‌شود و اگر این سند به درستی اجرا نمی‌شود به دلیل آن‌ است که خیلی منطبق بر آنچه در کلاس اتفاق می‌افتد، نیست، زیرا به زبان مدرسه و دانش‌آموز تدوین نشده، پس کلاس‌های درس ما با اراده درونی معلم‌ها اداره می‌شود.

او اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های متمرکز دردی از آموزش و پرورش درمان نمی‌کند مگر اینکه این برنامه‌ها نمادهایی با پشتوانه محتوای غنی از انبوهی از دستاوردهای مدارس باشد.

صیدلو فعالیت در حوزه پرورشی را وظیفه همه همکاران و مدیر مدرسه دانست و گفت: در دنیای پیچیده امروز کار بسیار سختی بر دوشمان است و آن اینکه ما به تنهایی وظیفه تربیت دانش‌آموز را به عهده داریم در حالیکه مگر در طی شبانه‌روز چند ساعت وی در اختیار ماست و همچنین نباید فقط از خانواده‌ها بخواهیم همراهی کنند بلکه باید یک مطالبه عمومی داشته باشیم تا همه ارگان‌های موثر در جامعه برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشند و باید این همکاری در سایه برنامه نماد به وقوع برسد.

او با اشاره به این نکته که امروز باید برنامه‌ریزی کرد تا در آینده بزهکاری وجود نداشته باشد، افزود: تمام این افراد امروز در اختیار آموزش و پرورش هستند که باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و مشاوره‌های به وقت و صحیح از امروز به تربیت درست این افراد همت گماریم تا اینکه به دنبال ایجاد فضا برای حفظ و نگهداری و ترک دادن این افراد در آینده باشیم؛ اگر امروز آموزش و پرورش مورد حمایت خاص قرار نگیرد در مسیر توسعه قرار نگرفته‌ایم، زیرا امروز مبنای توسعه‌یافتگی نیروی انسانی است و این نیرو امروز در کلاس درس ما حضور دارد.

صیدلو در پایان با اشاره به حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آیین بازگشایی مدارس شهرستان‌های استان تهران گفت: خواسته‌ام از نمایندگان محترم مجلس این بود که مرکز پژوهش‌های مجلس، تحقیق کند آیا امروزه معلم با انگیزه و توانایی صحیح وارد کلاس درس می‌شود که بتواند راه توسعه آینده کشور را به درستی ریل‌گذاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار