مهدی جعفری: نوجوان علاقه ای به نصیحت شدن مستقیم در یک فیلم ندارد

تهران (پانا) - «هفته فیلم کودک» با نمایش فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری» آغاز شد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی جعفری: نوجوان علاقه ای به نصیحت شدن مستقیم در یک فیلم ندارد

شامگاه گذشته نخستین روز از «هفته فیلم کودک»، با اکران فیلم «۲۳ نفر» مهدی جعفری در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی آغاز شد.

مهدی جعفری، کارگردان فیلم سینمایی «۲۳نفر» پیش از آغاز نمایش این فیلم با اشاره به مراحل ساخت این فیلم سینمایی گفت: فیلم «۲۳نفر» تلاش گروهی من و دوستان نازنینی است که کنار من بودند. از آقای فرآورده گرفته تا دیگر همکاران خوبم که پس از سال‌ها پیگیری بالاخره سال گذشته به نتیجه رسید و ساخته شد و همه همدلانه در آن کار کردند. «۲۳ نفر» روایتی از قهرمانان نوجوانی است که با همه احوالات نوجوانی، شیطنت‌ها، رشد عقل و آگاهی، خودسری‌ها و نافرمانی کردن یا نکردن‌ها و این که چگونه می‌تواند مقاومت خود را در شرایط سخت نشان بدهد و... تصویر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم در عین حال که روایتی از سه دهه پیش است، ولی این داستان خاص و خیلی از داستان‌های دوران جنگ، از این نظر شنیدنی‌اند که می‌توانند برای نسل امروز و فردا، نکانی را در دل خود داشته باشند. نکاتی که ما سعی می‌کنیم، برای انتقال آنها، از مستقیم‌گویی و نصیحت‌کردن‌ پرهیز کنیم تا روایت فیلم، بر ناخودآگاه مخاطب اثرگذار باشد.

به گفته مهدی جعفری، تلاش سازندگان فیلم 23 نفر بر این بوده است که اشکالات رایج چنین فیلم‌هایی را تکرار نکنند، یعنی جای مانیفست دادن و تلاش برای ارائه نصیحت و پیام، واقع‌گرایانه و جذاب، یک رویداد واقعی را نشان دهیم، اما بتوانیم به زبان سینما، بر ذهن مخاطب، اثر بگذاریم.

در بخش دیگری از این مراسم مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳ نفر» نیز به ویژگی های این فیلم اشاره کردو افزود: فیلم «۲۳ نفر» نمایشی از مردم امروز سرزمین ما در ۲۷ سال پیش است و ویژگی‌ فیلم، توجه به این نکته است که نوجوانان دیروز، چگونه برای عزت می‌جنگیدند و مقاومت می‌کردند.

یادآور می شود، «هفته فیلم کودک» به همت بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌منظور فراهم ساختن زمینه‌ای برای دیدار هنرمندان، منتقدان، اصحاب رسانه، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، سینماگران و نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان، تا ۱۸ مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی ادامه دارد؛ انیمیشن بنیامین (محسن عنایتی)، منطقه پرواز ممنوع (امیرداسارگر)، قطار آن شب (حمیدرضا قطبی)، اقیانوس پشت پنجره (بابک نبی‌زاده) و تورنا۲ (سیدجواد هاشمی) فیلم‌های روزهای آینده این هفته فیلم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار