اجرای بزرگترین تئاتر میدانی در ابرکوه

ابرکوه (پانا) - اجرای نمایش بزرگ "علمداران " روایتی متفاوت از علمدار کربلا در شهرستان ابرکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بزرگترین تئاتر میدانی در ابرکوه

نمایش علمداران ،به مدت 5 شب بر روی صحنه رفت.این نمایش که به مسائل بعد واقعه عاشورا،اسارت اهل بیت امام حسین(ع) وحضور آنان درکاخ یزید،چگونگی شهادت حضرت عباس(ع)،می پردازد با تلاش گروه هنری اینه از هشتم مهرماه به مدت 5 شب در محل بیت النور به روی صحنه رفت.

نویسنده وکارگردان تئاتر علمداران در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد مراحل نوشتن نمایشنامه علمداران بلافاصله پس از کار گفت و گوی آب آغاز شد و به مدت 8 ماه به طول انجامید.که از سوی شخصیت هایی همچون آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دکتر سید حسین فلاح زاده مطالعه و پس از چند مرتبه بازنویسی،نهایی شد.

حجت الاسلام حسین فلاح زاده بیان کردپس از فروردین 98 فراخوان انتخاب بازیگر و کادر فنی صورت گرفت و پس از مصاحبه،تعدادی از بازیگران و همچنین عوامل فنی جدید نور،تصویر،صوت،تدارکات،گریم و....انتخاب شد.

وی افزود:بازنویسی نمایش علمداران مدت زمان کمتری به خود اختصاص داده وبازیگران توانمند توانستند از حدود 5 ماه قبل تمرینات خود را آغاز کنند.

نویسنده علمداران به تأثیرگذاری بی‌نظیر و فراوان هنر تئاتر بر مخاطب برای القای مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: لوکیشن اجرای تئاتر گنجایش بیش از 800 نفر را دارد و به این معنا است که ما می‌توانیم در هر سانس به بیش از 800 نفر محتوایی ارائه کنیم که به جرأت می‌توان گفت کارکردی معادل 200 منبر سخنرانی و روضه را دارد.

وی ابراز کرد: در اجرای گفت‌وگوی آب شاهد حضور برخی مخاطبان در هر 12 سانس اجرا و همچنین مسابقه کودکان در حفظ دیالوگ‌ها بودیم که این اتفاقات مثبت نشان‌دهنده عملکرد مثبت ابزار تئاتر در بیان ماجرای عاشقی، وفاداری، ولایت‌پذیری و دین‌داری بود.

این روحانی هنرمند، استقبال مردم و ارادتمندان به حضرت عباس (ع) را تنها دستمزد دنیایی بازیگران و عوامل اجرایی دانست و تصریح کرد: تک‌تک عوامل و بازیگران که مدت‌ها است شبانه‌روز برای بهترین اجرا تلاش می‌کنند، آورده‌ای جز اخلاص و پاکی دل نداشته و هیچ حقوق و مواجب مادی نیز دریافت نمی‌کنند.

فلاح زاده در پایان به معرفی نقش‌آفرینان اصلی تئاتر علمداران پرداخت و گفت: مصطفی مهدی پور در نقش یزید، ابوالفضل صادقیان در نقش شمر، سید حمید پورسید در نقش حضرت عباس (ع) و ابوالفضل حسینیان در نقش مباشر یزید، بازی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار