بومی‌سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور

تهران (پانا) - دبیر علمی همایش اورژانس‌های انکولوژی از بومی‌سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بومی‌سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور

به گزارش روابط عمومی انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، سید امیر انواری، متخصص رادیوانکولوژی در آستانه برگزاری همایش یک‌روزه اورژانس‌های انکولوژی اظهار کرد: این همایش به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران، ۱۸ مهر با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود. جراحان انکولوژی، جراحان اعصاب، متخصصان پاتولوژی و هماتولوژیست‌ها از جمله گروه‌های هدف در این همایش خواهند بود و محور اصلی همایش اورژانس‌های انکولوژی با تکیه بر درمان‌های نوین است.

دبیر علمی نخستین همایش یک‌روزه اورژانس‌های انکولوژی ادامه داد: درمان‌های نوین که در اورژانس‌های انکولوژی استفاده می‌شود، همچون IMRT، IgRT، VMAT و .... از جمله موضوعاتی است که در این همایش با حضور اساتید و صاحب‌نظران و شرکت کنندگان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

انواری با اشاره به اینکه درمان‌های هدفمند و ایمونوتراپی از دیگر محورهای علمی این همایش یک روزه خواهد بود، گفت: اکنون انحصار ایمونوتراپی برای ۲ تا ۳ کشور است ولی خوشبختانه به همت شرکت‌های داروسازی داخل کشور و همکاری شرکت‌های بین‌المللی ایمونوتراپی در کشور ما استفاده می‌شود.

وی از بومی‌سازی داروهای ایمونوتراپی در کشور خبر داد و گفت: البته برخی از مواد اولیه این داروها از خارج از کشور تهیه می‌شود و گران است و به همین دلیل اکثر این داروها تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: ایمونوتراپی برای همه بیماران مبتلا به سرطان استفاده نمی‌شود و قبل از انجام آن نیاز به آزمایش‌های خاص برای بیمار بوده تا بررسی کنیم که آیا این روش قابل استفاده و به صلاح بیمار خواهد بود یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار