راه‌اندازی مراکز دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان محیط زیست

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت راه اندازی مراکز و محل‌های دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مراکز دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان محیط زیست

به گزارش سایت سازمان محیط زیست، حسن پسندیده افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در جهت اجرای ماده ۲۲ آئین‌نامه اجرای قانون مدیریت پسماندها باید با رعایت ماده ۱۱ قانون، براساس کمیت و کیفیت پسماندهای ویژه صنعتی، محل‌های مناسب دفع آن‌ها را مطالعه و به وزارتخانه‌های کشور و صنایع و معادن پیشنهاد کند که این مطالعات درسال‌های گذشته انجام و به وزارتخانه‌های مسئول نیز منعکس شده است لیکن تاکنون به دلیل کم‌توجهی به این تکلیف قانونی در اکثر استان‌ها این مراکز راه‌اندازی نشده‌اند که موضوع به‌صورت جدی و ویژه و از طریق دستگاه‌های ملی استانی درحال پیگیری است.

وی افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون پسماند صنعتی و حدود ۱۰ میلیون تن پسماند ویژه صنعتی در کشور تولید می‌شود که راه‌اندازی سریع محل‌های دفع پسماندها برای بازیافت، ایجاد، تثبیت و تصفیه، زباله‌سوزی و دفن مهندسی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر مدیریت پسماندها گفت: برنامه زمانی راه‌اندازی مراکز دفن تا پایان سال ۹۸ در کشور به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ابلاغ می‌شود تا با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول استانی، اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و شناسایی و انتخاب متقاضیان دارای صلاحیت و سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه فراهم شود.

سازمان محیط زیست عملکرد دستگاه‌های مسئول در مدیریت پسماندها را بررسی می‌کند

وی همچنین اظهارکرد: به موجب ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماندها، نظارت و مسئولیت حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است. از این رو این سازمان ضمن آسیب‌شناسی و بررسی چالش‌های اجرایی مدیریت پسماندها، ارزیابی عملکرد اجرایی دستگاه‌ها را نیز در دستور کار قرار داده و از وزارتخانه و نهادهای مسئول نیز خواستار ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های پیش رو بر اساس تکالیف قانونی شده است.

پسندیده‌ تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات و برنامه‌های عملیاتی مدونی را برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های محوله به منظور حفظ محیط زیست کشور از آثار زیان بار پسماندها با کمک وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مسئول مطابق ماده یک قانون مدیریت پسماندها تدوین کرده است و تا حصول نتایج مطلوب به‌طور مستمر پیگیری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار