معاون ابتدایی آموزش‌و‌پرورش: دسته‌بندی دانش‌آموزان به گروه قوی و ضعیف تخلف است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دسته‌بندی دانش‌آموزان ابتدایی در گروه‌های قوی‌تر و ضعیف‌تر تخلف است. او از والدین خواست موارد را گزارش کنند.

کد مطلب: ۹۵۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش‌و‌پرورش: دسته‌بندی دانش‌آموزان به گروه قوی و ضعیف تخلف است

رضوان حکیم‌زاده در برنامه "صبح و گفت‌وگو" با موضوع روز جهانی معلم به نقش اساسی معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: «آموزگار دوره ابتدایی مسئول همه درس‌هاست و به جای چهار روز، پنج روز در مدرسه حضور دارد که این موضوع فشار زیادی به این قشر وارد می‌کند. مسئولیت اصلی معاونت آموزش ابتدایی، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های درسی این مقطع تحصیلی و ارزیابی و نظارت بر کیفیت انجام فعالیت‌هاست.»

او به سختی کار آموزگاران ابتدایی اشاره کرد و گفت: «ما برای این مسئله، طرحی تدوین کردیم؛ آموزگاران ابتدایی در گذشته به خاطر سختی کار، یک فوق‌العاده ویژه‌ای دریافت می‌کردند اما به تدریج این امتیاز شامل حال همه معلمان شد و تمایز آموزگاران ابتدایی از بین رفت. ما با همکاری شوراهای آموزش و پرورش، در تلاشیم پیشنهادی آماده و به وزیر ارائه کنیم تا به دلیل سختی کار و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در دوره ابتدایی، که مورد تأکید سند تحول بنیادین است در دریافتی آموزگاران این مقطع این فوق‌العاده ویژه لحاظ شود.»

حکیم‌زاده به وجود 49 هزار کلاس چندپایه آموزگاران اشاره کرد و افزود: «برخی آموزگاران در نقاط دوردست و صعب‌العبور با چند پایه دانش‌آموز در یک کلاس کار می‌کنند و کمتر دیده می‌شوند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تغییر تمرکز از آموزش به تمرکز بر امر مهم تربیت اشاره کرد و گفت: «ما در مقطع ابتدایی برای تمرکز بیشتر بر تربیت دانش‌آموزان، برخی موانع مانند ممنوعیت کتاب‌های کمک درسی و کمک آموزشی به مدرسه، ممنوعیت برگزاری آزمون‌های تستی و مسابقات متنوع و با هزینه را ایجاد کردیم.»

حکیم‌زاده گفت: «دسته‌بندی دانش‌آموزان ابتدایی در گروه‌های قوی‌تر و ضعیف‌تر به شدت به روان آن‌ها آسیب می‌زند و این کار از نظر اصول تربیتی مردود و حتی تخلف است. اگر والدین چنین مواردی را مشاهده کردند حتما به مرکز رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش گزارش کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار