وزیر نیرو وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

یاسوج (پانا) - وزیر نیرو در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا مورد استقبال استاندار و سایر مقامات استانی قرار گرفت و از پروژه‌های در حال احداث پست برق بهمئی و خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت شاهد- بهمئی بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۵۸۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو  وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و تعدادی دیگر از مدیران کشوری و استانی، در سفر یکروزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد و در مرحله اول بازدیدها، از طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مسیر در شهرستان بهمئی، آبرسانی به چهار شهر (دهدشت، چرام، سوق و لنده)، سد کوثر و طرح تأمین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی، بازدید و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت شاهد- بهمئی، به طول ۴۵ کیلومتر به صورت باندل دو مداره در حال احداث است که در مجموع ۱۳۱ دکل بزرگ فلزی خواهد داشت.
وزن ۱۳۱ دکل فلزی این پروژه در کل بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ تن خواهد بود که برای نگهداری پایه‌های دکل در مجموع هفت هزار تن بتن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این بازدید گفت: تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه از مهمترین اهداف احداث این خط انتقال به شمار می ‌رود.
حسین کلانتری ابراز داشت: برقدار کردن پست ۱۳۲ کیلوولت بهمئی و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح مهم به شمار می ‌رود.
استاندار تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری این طرح بزرگ ۶۸۰ میلیارد ریال است و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی قرار است که بهار سال آینده مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.
همچنین پست برق ۱۳۲ کیلوولت بهمئی نیز که امروز مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت، با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و با ارزش سرمایه ‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی، توسط شرکت‌های داخلی در حال انجام است.
این پست برق که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده است به منظور افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری و کاهش محدودیت‌های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه ۳۳ کیلوولت بهمئی در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار