در گفت‌وگو با پانا

عابدی: خدمات پرستاری در منزل باید بیمه شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : داشتن تعرفه برای خدمت‌رسانی به بیماران کفایت نمی‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون برخی خدمات مراقبت‌های پرستاری در منزل دارای تعرفه هستند ولی داشتن تعرفه برای خدمت‌رسانی به بیماران کفایت نمی‌کند، گفت این خدمات باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۵۸۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عابدی: خدمات پرستاری در منزل باید بیمه شود

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درباره اجرای طرح مراقب پرستاری در منزل گفت: طبق برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا مراقبت در منزل را با استفاده از کادر پرستاری گسترش دهد و این موضوع به صورت باید انجام شود. طبق این برنامه یا وزارت بهداشت خرید خدمات را مستقیما انجام می‌دهد یا خدمات تحت پوشش بیمه به بیماران ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه اجرای طرح مراقبت پرستاری در منزل موجب کاهش هزینه‌های بیمارستانی می‌شود، گفت: اکنون بیش از 130 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که هر مرکز مراقبت در منزل می‌تواند پشتیبان 130 تخت بیمارستانی باشد. اگر خدماتی که در طرح مراقبت پرستاری در منزل ارائه می‌شود تحت پوشش بیمه قرار بگیرد در هزینه‌های بیمارستانی صرفه‌جویی خواهد شد و مسئولان حوزه سلامت باید با شورای عالی بیمه رایزنی کنند تا این خدمات تحت پوشش بیمه قرار بگیرد چون اگر این خدمات بیمه نشود، وزارت بهداشت باید خود به طور مستقیم این خدمات را ارائه دهد.

عابدی با بیان اینکه حرکت جمعیت به سمت سالمندی توجه به موضوع خدمات پرستاری در منزل را جدی‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: برای خدمات پرستاری در منزل باید علاوه بر تعرفه‌های عادلانه‌ای که مصوب می‌شود، آسایش و رضایت بیماران و خانواده‌های آنان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره با نظارت سازمان‌های بیمه بر مراکز خدمات در منزل و پرسنل آنها گفت: نظارت بر مراکز خدمات مراقبت پرستاری در منزل ابتدا باید در شرکت‌های دارای مجوز از وزارت بهداشت صورت بگیرد و شرکت‌های دارای مجوز باید استانداردهای لازم را داشته باشند و چنانچه شرکتی اعلام کرد پرستار دارد اما بعد بهیار به جای آن به کار گرفت، باید طبق موازین وزارت بهداشت با آن شرکت برخورد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار