افزایش همکاری های اقتصادی میان ایران و ترکمنستان

تهران (پانا) - تارنمای کاسپین نیوز روز جمعه با توجه به برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان نوشت که : دو کشور آسیایی به دنبال افزایش همکاری های طرفین در حوزه های اقتصادی، راه و جاده و حمل و نقل هستند.

کد مطلب: ۹۵۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش همکاری های اقتصادی میان ایران و ترکمنستان

به گزارش تارنمای کاسپین نیوز، در پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان که در شهر عشق آباد برگزار شد، طیف وسیعی از موضوع های مربوط به حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، اقتصاد و تجارت، سوخت و انرژی، صنایع و معادن، علم و فرهنگ مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف در مورد راه های گسترش همکاری در این زمینه ها گفت و گو کردند.

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ریاست هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست را بر عهده داشت.

به گزارش کاسپین نیوز، چندین سند در مورد همکاری دوجانبه بین دو کشور حاشیه دریای خزر پس از این نشست به امضا رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تاریخ ۲۸ سپتامبر (ششم مهرماه) به مناسبت روز استقلال ترکمنستان در پیامی به «قربان قلی بردی محمدف» رئیس جمهوری این کشور گفت: تاریخ روابط دو کشور همیشه بر پایه دوستی، همسایگی خوب و احترام متقابل بنا شده است. معتقدم که دوستی و همکاری دو کشور در زمینه های مختلف روز به روز توسعه می یابد.

ایران سومین شریک مهم تجارت خارجی ترکمنستان بوده و همکاری های دو کشور عمدتا روی بخش حمل و نقل و ترانزیت، ساخت جاده، تولید برق و گاز تمرکز یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار