نماینده مردم زاهدان: گزارشی از باز بودن پیچ‌های قطار دریافت نشد

تهران (پانا) - نماینده مردم زاهدان می‌گوید در روز وقوع سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران، گزارشی از باز بودن پیچ‌ها دریافت نشده است.

کد مطلب: ۹۵۸۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم زاهدان: گزارشی از باز بودن پیچ‌های قطار دریافت نشد

به گزارش خانه ملت، علیم یارمحمدی در رابطه با تاثیر پدیده پیچ دزدی و سرقت ادوات ریلی در واژگونی قطار مسافربری زاهدان - تهران، گفت: احتمال سرقت ادوات ریلی و علائم راهنمایی و رانندگی در طول جاده‌ها وجود دارد اما اینکه سهم باز شدن پیچ‌های ریل قطار با اقدام سارقان و جدا شدن خطوط ریلی در حادثه خروج قطار از ریل در زاهدان، چقدر بوده است را باید کمیسیون فنی وزارت راه تشخیص بدهد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از حادثه مذکور تیم تخصصی وزارت راه و شهرسازی در محل حادثه حاضر شدند و اطلاعات لازم را از محل خروج قطار از ریل جمع آوری کردند، همچنین سرعت قطار هم ثبت و ضبط شده که باید با اطلاعات موجود در تهران تطبیق داده شود. ازطرفی سوالات و گزارشی توسط مسئولان استان، کارگروه فنی و بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شده که پس از تکمیل به همراه گزارش‌ کمیسیون فنی وزارت راه و شهرسازی برای تصمیم‌گیری تقدیم هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: موضوع پیچ دزدی و سرقت ادوات ریلی با ریل‌بان و مسئولان راه آهن درمیان گذاشته شد، آنها گفتند احتمال باز شدن پیچ‌های ریلی وجود دارد و این تنها مربوط به پدیده سرقت پیچ و ادوات ریلی نبوده و ممکن است در اثر حرکت قطار هم پیچ‌ها باز شوند که گروه ریلبان آن را محکم می‌کند. اما اینکه در این مسیر پیچی باز بوده و قصوری وجود داشته نیازمند بررسی است و طبق گفته لوکومتیوران صبح همان روز ریل بان از مسیر بازدید کرده و موردی مبنی بر باز شدن پیچ‌ها نداده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان، یادآور شد: اینکه چند درصد از حادثه اخیر قطار مسافربری زاهدان- تهران مربوط به پیچ‌ها باشد نیازمند ارائه گزارش نهایی گروه‌های اعزامی است، ازطرفی سرعت زیاد، فرسودگی لکوموتیو و واگن‌ها نیز می‌تواند علت وقوع حادثه باشد که پس از بررسی و مشخص شدن علت وقوع حادثه به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار