ایران خواستار مقابله سازمان ملل با تحریم‌های آمریکا شد

تهران ( پانا) - معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خواستار مقابله ملل متحد با آثار منفی تحریم‌های غیرقانونی آمریکا برفعالیت‌های بشردوستانه شد.

کد مطلب: ۹۵۸۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران خواستار مقابله سازمان ملل با تحریم‌های آمریکا شد

غلامحسین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امورخارجه، در ملاقات با مارک لوکاک، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه وکمک های اضطراری، در تاریخ 9 مهرماه 1398 ضمن اشاره به رای موقت دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم عدم اخلال آمریکا در تامین برخی اقلام توسط ایران نظیر مواد غذایی، دارویی و قطعات هواپیما خواهان مشارکت ملل متحد در واداشتن دولت آمریکا به تمکین از رای دیوان شد.

تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نه تنها موجب درد و رنج مردم عادی را فراهم آورده است، مانع امداد رسانی دیگران به ایشان می‌شود کمااینکه کمک های نقدی به آسیب دیدگان سیل اخیر نتوانست به داخل کشور انتقال یابد.

دهقانی از همکاری‌ ملل متحد برای کاهش آلام آسیب‌دیدگان از سیل مزبور قدردانی و اضافه کردکه ظرفیت‌های بالایی برای مقابله بابحران های طبیعی و فجایای انسانی در ایران وجود دارد. فارغ از سازماندهی صورت‌گرفته از سوی نهادهای ذی‌ربط، آحاد مردم ایرانهم برای کاهش تاثیرات سیل گسترده اخیر حضور گسترده‌ای داشتند.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تلاش‌های ایران در حوزه بشردوستانه از جمله در عراق، سوریه و یمن بر آمادگی کامل ایران بر توسعه همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و انتقال تجربیات به دیگر کشورها تاکید کرد.

دهقانی خواهان اتخاذ رویکرد قاطع‌تری از سوی ملل متحد در قبال عاملان شروع و تشدید بحران یمن جهت پایان دادن به این بحران بشردوستانه که رنج و درد بسیاری بر مردم یمن وارد آورده است، شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار