بیش از 14هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در 7 پروژه گردشگری استان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، با گرامیداشت هفته گردشگری و با اشاره به بیش از 14هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در هفت پروژه گردشگری، به تشریح اقدامات شاخص صورت‌گرفته در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان طی 18 ماه گذشته پرداخت.

کد مطلب: ۹۵۸۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 14هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در 7 پروژه گردشگری استان فارس

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری گفت: تعداد پروژه‌های گردشگری در حال ساخت استان تاکنون 143 طرح است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه با اشاره به صدور مجوز هفت پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری خارجی طی 18 ماه گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل دو هتل، دو مجتمع گردشگری، دو اقامتگاه سنتی و یک هتل‌آپارتمان، با سرمایه‌گذاری بیش از 14هزارمیلیارد ریال است.

امیری افزود: در 18 ماه گذشته، مجوز بهره‌برداری 13 هتل و 35 اقامتگاه بوم‌گردی صادر و 1021 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 3405 نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم در این حوزه ایجاد شد.

او گردشگران ورودی به مراکز اقامتی استان در مدت مذکور را یک‌میلیون و 29هزار و 389 گردشگر داخلی و 205هزار و 203 گردشگر خارجی اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به نقش مهم آموزش در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و جذب بیشتر گردشگر اضافه کرد: به منظور توانمندسازی ذی‌نفعان این حوزه، 1810 نفر از شاغلان در تاسیسات گردشگری و 2990 نفر از جوامع محلی طی این مدت آموزش دیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص وضعیت تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز تصریح کرد: 23 تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی فعال است که از این تعداد 14 تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار