رئیس بنیاد مسکن:

۱۹هزار واحد مسکن برای مستمندان احداث می شود

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 19 هزار واحد مسکن ویژه مستضعفان و مستمندان در استان‌های مختلف کشور به همت بنیاد مسکن احداث می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۸۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۹هزار واحد مسکن برای مستمندان احداث می شود


به گزارش ایسنا، علیرضا تابش در سفر به شهرستان نمین و با حضور در جمع مردم عنبران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات بلاعوض تا سقف 25 میلیون تومان قرار است در استان‌های مختلف با شناسایی افراد مستحق احداث واحدهای مسکونی به انجام رسیده و در کوتاه مدت تحویل آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه در این طرح بزرگ سعی بر این است تا با تامین اعتبار 19 هزار واحد در استان‌های مختلف کشور برای مستضعفان و مستمندان احداث و در اختیار آنها قرار گیرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع احداث این واحدها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و اخیرا در چهارمحال و بختیاری به تعداد 2 هزار واحد خبر داد و گفت: در استان اردبیل نیز با تلاش و پیگیری استاندار و سایر مسئولان قرار است به همت بنیاد مسکن یک هزار واحد افتتاح شود.
تابش در مورد سفر به استان اردبیل و افتتاح یک پروژه در قالب بافت تاریخی روستایی در عنبران بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان طراحی و اجرا شده است تا اهالی این منطقه به شکل سنتی از این مجموعه بهره‌برداری کنند.
وی افزود: باید به جای ایجاد امکانات شهری در روستاها ما اجازه دهیم این مناطق با همان بافت فرهنگی و تاریخی خود بازسازی شود و خود مردم نیز از این پروژه‌ها استقبال می‌کنند تا سیمای روستاها به همان شکل قدیمی حفظ گردد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح 50 هزار واحد بهسازی شده در کشور خبر داد و تصریح کرد: این واحدها با تامین وام در مناطق مختلف کشور عملیاتی شده و در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

طرح‌های بو‌م‌گردی مورد حمایت بنیاد مسکن است

تابش ادامه داد: در کشور 60 روستا به عنوان بافت باارزش و تاریخی در دست اجراست و به همین تعداد نیز در مرحله طراحی قرار دارد تا بتوانیم مشارکت خود روستائیان را در عملیاتی کردن این پروژه‌ها شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: ما قصد نداریم این پروژه‌ها را به شکل ماکت و به حالت نمایشی در معرض دید قرار دهیم، بلکه هر کس از روستائیان بخواهد طبقه دوم واحد خود را به پذیرش گردشگران اختصاص دهد، با پرداخت تسهیلات مناسب از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌های بوم‌گردی که مورد حمایت دولت دوازدهم است، در استان‌های مختلف با همراهی مسئولان واحدهای مسکونی روستائیان بهسازی و بازسازی شده و در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد.

18 هزار روستا بهره‌مند از طرح هادی

تابش در مورد اجرای طرح هادی در استان‌های مختلف کشور نیز بیان کرد: در بیش از 18 هزار روستا در کشور طرح هادی در حال اجراست که امیدواریم با تکمیل آنها روستانشینان ما از مزایای آن استفاده کنند.
وی با اشاره به تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها نیز گفت: در دو سال اخیر با تلاش نمایندگان مجلس به اندازه تمام ادوار گذشته قیر رایگان تامین و اکثر معابر و کوچه‌های روستاها آسفالت شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار