مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری یزد: سالمندان محور تقویت گفت‌و‌گوی بین نسلی هستند 

تفت (پانا)-"فاطمه دانش یزدی" مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری یزد در بازدید از موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) تفت گفت:با توجه به تجربیات سالمندان در حوزه‌های مختلف و ظرفیت آن‌ها در محوریت گفت‌و‌گوی بین نسلی، لازم است از تجربه آن‌ها درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌گیری شود.

کد مطلب: ۹۵۸۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری یزد: سالمندان محور تقویت گفت‌و‌گوی بین نسلی هستند 

جمعی از مدیران حوزه بانوان و خانواده استان یزد به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفت با حضور در موسسه نیکوکاری حضرت فاطمه (س) این شهرستان، با سالمندان این مرکز دیدار و گفت‌و‌گو کردند. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در جریان این بازدید بیان کرد: مددکاران و خیرانی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و تلاش برای نگهداری و ارائه خدمات به سالمندان از اجر معنوی و جایگاه اجتماعی ارزشمندی برخوردار است.
دانش یزدی افزود: در 16 اصل مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده یکی از موضوعات مهم و قابل‌توجه نگاه ویژه به سالمندان است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به حفظ کرامت انسانی و بهره‌مندی از تجربه‌های زیستی سالمندان نیازمند توجه است که برنامه‌ریزی در این حوزه نشاط و پویایی اجتماعی و خانوادگی مؤثری به همراه دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: ارتباطات نوین و فضای مجازی موجب گسست ارتباطی در خانواده‌ها شده و امروز نیازمند تقویت گفت‌و‌گوی بین نسلی در جامعه به‌ویژه نهاد خانواده هستیم که سالمندان محور اصلی این موضوع هستند.
دانش تأکید کرد: سالمندان می‌توانند با انتقال تجربه، سبک زندگی، فرهنگ و سنت‌های خانوادگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی مؤثر ایفا کنند.
وی گفت: امید است برای عمق‌بخشی به ارتباطات خانوادگی نشست‌های خانواده محور برای استفاده از تجربه‌های سالمندان با برنامه‌ریزی و همکاری اداره کل بهزیستی در سراسر استان به مرحله اجرا برسد.
"محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت نیز در این بازدید گفت: دین اسلام دینی فراگیر و جاودان است و در فضای امروز با توجه به نیازهای اجتماعی جامعه ضروری است در روحیه خیری نیز تغییر ایجاد شود و جهت‌دهی حمایت‌ها به سمت تأمین زندگی سالم و نشاط مردمی باشد.
وی افزود: صبوری، محبت ورزی و روحیه سخت‌کوشانه مددکاران در نگهداری از سالمندان بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است و مایه خرسندی است که نیاز‌های روحی و جسمی سالمندان علاوه بر موضوع نگهداری موردتوجه قرار می‌گیرد.
این مؤسسه در سال ٧٦ با انتقال ٥٤ کودک عقب‌مانده ذهنی به مجتمع راه‌اندازی و در حال حاضر با 135 نفر کارکنان شامل پرستار، پزشک، مددکار، روانشناس و کارکنان اداری به‌صورت شبانه‌روزی از 80 کودک معلول، 150 نفر سالمند و 60 نفر بیمار اعصاب و روان نگهداری می‌کنند.
14 مجموعه اداری این مجموعه اعم از ساختمان اداری، درمانگاه، آشپزخانه و ... در این موسسه به نیت 14 معصوم و تماماً باهمت خیرین ساخته‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار