مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های شهر افتاب خبر داد:

توافق دوجانبه میان دولت و نمایشگاه برای برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی در شهر افتاب

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های شهر افتاب از توافق دوجانبه میان دولت و نمایشگاه به منظور برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب و صنعتی در محل این نمایشگاه خبر می‌دهد و می‌گوید این توافق موجب می‌شود تا از ظرفیت‌های ایجادشده در شهر آفتاب استفاده بهینه صورت بگیرد.

کد مطلب: ۹۵۸۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
توافق دوجانبه میان دولت و نمایشگاه برای برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی در شهر افتاب

محمدرئوف قادری، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های شهر افتاب در مراسم آغاز به کار سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی، فرآوری و ماشین آلات غذایی افزود: اکنون موضوع الودگی هوا و معضلات ترافیکی برای دولت و شهرداری از اهمیت ویژه‌تری برخوردار شده است. به همین دلیل برای حل مشکل الودگی هوا برگزاری هر چه بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی در محل شهر‌افتاب هدفگذاری شده است.

قادری گفت‌: از سال آینده تعداد بیشتری از نمایشگاه‌های تخصصی در محل این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های شهر افتاب گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی همراه است و این نوید را می‌دهد که صنعتگران داخلی کشور از نظر تکنولوژی،‌ ساخت و سرمایه‌گذاری رشد قابل قبولی داشته‌اند و مجریان نمایشگاه نیز تلاش کرد‌ه‌اند تا تعداد بیشتری از صنعتگران این حوزه را به نمایشگاه دعوت کنند.

وی تاکید کرد:‌ انقلاب صنعتی در جهان بدون صنعت نمایشگاهی معنا و مفهومی ندارد و می‌توان گفت یکی از ستون‌های اصلی انقلاب صنعتی چاپ و بسته‌بندی است و این امیدواری وجود دارد که درسالهای آینده با رشد بهتری ادامه داشته باشد.

قادری با اشاره به محدودیت‌هایی که برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور وجود دارد، گفت‌:‌این محدودیت‌ها در سالهای اینده کاهش خواهد یافت و دراینده شاهد حضور تولیدکنندگان خارجی در نمایشگاه‌های خارجی خواهیم بود.

حضور 155 شرکت فعال در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

رضا رحمانی، مدیر برگزاری سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی، فرآوری و ماشین آلات غذایی نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه در حوزه ماشین‌آلات بسته‌بندی برگزار شده است و طیف وسیعی از صنایع از جمله مواد غذایی، محصولات دارویی، بهداشتی و آرایشی را در برمی‌گیرد. برخی شرکت‌ها محصولات تولیدی بسته‌بندی خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از نمایشگاه مربوط به محصولات حوزه چاپ است. شرکت‌های فعال در زمینه چاپ دیجیتال، خدمات پس از چاپ و حوزه ‌ماشین‌الات در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

رحمانی تعداد شرکت‌های حاضر را 155 شرکت اعلام کرد و افزود: این شرکت‌ها در فضایی بالغ بر 7 هزار و 500 متر آخرین دستاوردهای این حوزه را در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌دهند. از این میزان حدود 80 درصد شرکت‌ها داخلی و 20 درصد نمایندگان شرکت‌های خارجی هستند.

وی افزود: نمایندگانی از کشورهای چین، المان،‌کره و فرانسه در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

مجری سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی، فرآوری و ماشین آلات غذایی گفت: یکی از مهمترین اهداف نمایشگاه‌های تخصصی ارتقای سطح تکنولوژی و دانش تولید در صنایع مختلف است. معرفی محصولات و دستگاه‌های جدید شرکت‌ها و تولیدکنندگان نیز از جمله موضوع‌های مهمی است که در برگزاری نمایشگاه به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان این حوزه علاوه بر تامین داخلی و صادرات به کشورهای منطقه توان صادرات به کشورهای اروپایی را به دست آورده‌اند عنوان کرد: نمایشگاه باید پایلوتی برای صادرات به کشورهای منطقه باشد و در نمایشگاه امروز نیز از کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و نخجوان هیات‌هایی برای بازدید حضور دارند.

رحمانی گفت: در طول دوره‌های قبلی برگزاری این نمایشگاه‌ تفاهم‌نامه و قراردادهای صادراتی متعددی منعقد شده است به همین دلیل سال به سال شاهد رشد نمایشگاه هستیم.

براساس این گزارش، سومین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی، فرآوری و ماشین آلات غذایی از 10 الی 13 مهر ماه در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، در تلاش است تا با توجه به توانمندی‌های داخلی در حوزه ساخت ماشین آلات و دانش فنی نیروهای متخصص داخلی، بتواند سهمی در بدست آوردن بازار 500 میلیونی منطقه و افزایش سهم صادراتی کشور در حوزه ماشین آلات و خدمات چاپ داشته باشد.

تعداد 155 شرکت در فضایی به مساحت بیش از 7500 مترمربع آخرین دستاوردها و تکنولوژی های خود را به نمایش می گذارند.

در این نمایشگاه، شرکت‌هایی با زمینه فعالیت ماشین آلات و خدمات چاپ، صنعت کارتن سازی و مقوا، چاپ دیجیتال پارچه، ماشین‌آلات و تجهیزات بسته‌بندی و ماشین‌آلات و تجهیزات تولید مواد غذایی حضور دارند.

هیاتهای تجاری از کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان و همچنین هیات های متخصص از استان‌های مختلف کشور از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

همزمان با این نمایشگاه که نسبت به سال گذشته از رشد مناسب برخوردار است کارگاه‌های آموزشی متنوعی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار