تکمیل و راه‌اندازی ۴ ایستگاه نیمه میانی خط ۶ متروی تهران تا شش ماه آینده

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اظهار امیدواری از تکمیل و راه‌اندازی ۴ ایستگاه خط ۶ متروی تهران با همکاری شهرداری منطقه ۲ تهران تا شش ماه آینده، گفت همکاری مجموعه‌های مختلف به ویژه شهرداران مناطق برای تکمیل و توسعه مترو منجر به تردد راحت تر شهروندان در سطح شهر خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل و راه‌اندازی ۴ ایستگاه نیمه میانی خط ۶ متروی تهران تا شش ماه آینده

به گزارش روابط عمومی مترو تهران، توافق نامه گسترش و توسعه خط ۶ متروی تهران با حضور علی امام ،مدیر عامل این شرکت، رسول کشت پور، شهردار منطقه ۲، مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی متروی تهران، معاون سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، مجری و پیمانکار پروژه خط ۶ متروی تهران امضا شد.

علی امام در این مراسم با بیان اینکه گسترش زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی خصوصاً زیرساختهای شبکه ریلی که از اولویت‌های مدیریت شهری و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار می‌آید،گفت: با تخصیص اعتبار غیر نقدی جهت تامین منابع مورد نیاز کارگاهی و تجهیز زیرساختها ؛ می توان روند تکمیل و بهره برداری از خط ۶ مترو را سرعت بخشید.

وی افزود: ۴ ایستگاه نیمه بخش میانی خط ۶ مترو به طول ۶ کیلومتر که از این میان ایستگاههای تربیت مدرس، شیخ فضل الله، مرزداران، یادگار امام در حوزه استحفاظی منطقه ۲ قرار دارند؛ با امضا و تبادل این توافقنامه، روند احداث آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)با تاکید بر اهمیت تسریع در آماده سازی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، بیان کرد: به دلیل کمبود منابع لازم برای اجرای پروژه‌های حمل و نقل عمومی، زیر ساخت‌های مورد نیاز به کندی احداث می شوند لذا شهروندان در ترددهای خود به زحمت می افتند، به همین دلیل امیدواریم با انعقاد این توافقنامه شرایط جهت سرعت بخشیدن به احداث و بهره برداری خطوط مترو بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه تسریع در روند پیشرفت اجرای پروژه‌های مترو و توسعه حمل و نقل عمومی از اولویت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با منابع غیر نقدی که شهرداری منطقه ۲ در اختیار پیمانکار پروژه قرار می‌دهد به‌زودی شاهد اتفاقات فرخنده ای برای شهروندان تهران خواهیم بود.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تا شش ماه آینده ۴ کیلومتر از نیمه میانی خط ۶ متروی تهران با ۴ ایستگاه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی همواره از مطالبات به حق شهروندان بوده است چرا که علاوه بر تسهیل تردد باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود، گفت: برای تکمیل خط ۶ و ۷ به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم با همکاری شهرداران مناطق و سایر مجموعه ها، این خطوط هر چه سریعتر تکمیل و راه اندازی شود، چرا که هر قدم یا کمکی که در توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی صورت گیرد به راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر خطوط در حال احداث کمک خواهد کرد و وضع بهتری برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد.

امام اظهار امیدواری کرد: با کمک شهرداری منطقه ۲ عقب ماندگی‌های ناشی از کمبود منابع در بخش تجهیزاتی این ایستگاه‌ها برطرف می‌شود تا با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها بتوانیم سر فاصله حرکتی قطارها از ۲۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بخش ساختمانی و فیزیکی نیمه میانی و شمالی خط ۶ ، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: متاسفانه عقب ماندگی‌های بسیاری از دوره قبل در بخش تجهیزات در این بخش داریم که با برنامه‌ریزی‌های خود تلاش خواهیم کرد تا هرچه سریعتر باقیمانده بخش ساختمانی تکمیل شده و بخش تجهیزاتی نیز آماده شود.

امام اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی خط ۱۰ به طول ۴۱ کیلومتر در شمال تهران اقدام راه‌گشای دیگری نیز در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار