مجازات مسئولان در صورت ارائه لیست ناقص اموال

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، در راستای اجرای قانون، مسئولان اگر لیست ناقصی از اموال خود ارائه دهند و یا مخفی کنند، مجازات می شوند.

کد مطلب: ۹۵۸۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مجازات مسئولان در صورت ارائه لیست ناقص اموال

به‌گزارش مهر، ذبیح‌الله خدائیان در پاسخ به این سوال که در رابطه با ابهام‌های موجود در راستای ثبت اموال و داراییهای مسئولان، اگر مسئولی در آستانه اجرای این قانون اموال و دارایی‌ها و اسنادی را به نام دیگران بزند، آیا امکان رصد آن وجود دارد؟ گفت: در مورد اموال و دارایی مسئولان ذکر این نکته ضروری است که مسئولان مشمول در این قانون دو دسته هستند.

او افزود: یک دسته از مسئولان مشمول اصل ۱۴۲ قانون اساسی هستند که در پنج دسته تقسیم می‌شوند، این دسته از مسئولان اگر چنانچه به موقع لیست دارایی خود را ندهند و یا ناقص ارائه دهند یا مخفی کنند بر اساس برنامه ششم برایشان مجازات در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: علاوه‌بر این سایر مسئولان هم تکلیف دارند موقعی که مسئولیتی را بر عهده گرفتند، تعهدات لازم را در این جهت ارائه دهند.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: چنانه افرادی از ارائه دقیق دارایی خود خودداری کنند و بعدا مشخص شود که چنین دارایی دارند و یا مشخص شود از راه نامشروع کسب شده است قوه قضائیه می‌تواند راستی‌آزمایی کند و چنانچه از راه نا مشروع باشد برخورد لازم را انجام می‌دهد.

تمام اموال غیرمنقول، با ذکر مشخصات پلاک ثبتی و یا با هر شناسه دیگر و در صورتی‌که ثبت نشده باشد با هر مشخصه‌ای که به سهولت قابل شناسایی است. حقوق دارای ارزش مالی از قبیل: امتیاز مالی، حق انتفاع، بهره‌برداری و نظایر آن، مطالبات و دیون اعم از حال یا وعده‌دار، سرمایه‌گذاری، اوراق بهادار از قبیل: اوراق مشارکت و سهام اعم از بی‌نام یا با نام، با قید نوع، میزان و مرجع صدور، موجودی حساب‌های بانکی، مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌ها اعم از دولتی یا غیر دولتی و یا قرض‌الحسنه و نظایر آن با ذکر شماره حساب، هرگونه منابع درآمدی مستمر از جمله مواردی است که مشمولان باید آن را اعلام کنند. مسئولان از اول مهر تا اول آبان ماه فرصت دارند تا با مراجعه حضوری به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، اموال و دارایی‌های خود را ثبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار