نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان اردکان به‌مناسبت روز ملی روستا برگزار می‌شود

اردکان (پانا) - فرماندار اردکان با بیان اینکه حفظ فرهنگ و تولید در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکلات آینده شهرها باید بیشتر موردتوجه باشد، تصریح کرد: باید برای ماندگاری جمعیت مشکلات روستائیان را رفع کنیم.

کد مطلب: ۹۵۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان اردکان به‌مناسبت روز ملی روستا برگزار می‌شود

بهروز شهابی‌زاد در نشست هماهنگی همایش روز روستا و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان شهرستان افزود: همایش روز روستا فرصت مغتنمی برای منعکس شدن فعالیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان است.

وی اضافه کرد:‌ این همایش فرصتی است که به واقعیت‌ها و مشکلاتی که روستائیان با آن مواجه‌اند آشنا شوند.

فرماندار اردکان تصریح کرد: روستایی محیط اطراف خود را از هر لحاظ می‌شناسد و می‌تواند به‌خوبی محصولات سالم و ظرفیت‌ها را عنوان کند.

شهابی‌زاد در ادامه، از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان در آستانه روز روستا خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی استعدادها و ظرفیت‌های متنوع روستایی است که می‌تواند یکی از کارآمدترین ابزارها به‌منظور توسعه روستاها باشد.

وی با بیان اینکه روستائیان با ارائه توانمندی‌های خود زمینه را برای عرضه محصولات و تولیدات و تجاری‌سازی فراهم می‌کنند، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای گام برداشتن در راه اقتصاد پویا و مقاوم در جامعه روستایی است.

ایشان با بیان اینکه بازدیدکنندگان با استعدادها، قابلیت‌های موجود در مناطق روستایی نظیر صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و طبیعی و حتی دارایی‌های معنوی و فیزیکی منطقه آشنا می‌شوند.

شهابی‌زاد تصریح کرد:‌ ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولید این مناطق و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار