استاندار خراسان رضوی در مراسم نواختن "زنگ مهر عاطفه ها":

فرهنگ نوع دوستی را در بین دانش آموزان تقویت کنیم

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی در آیین نمادین استانی نواختن زنگ مهر عاطفه ها گفت :همه باید کمک کنند تا هر چه بیشتر این امر نیک و خداپسندانه در جامعه نهادینه شود.

کد مطلب: ۹۵۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ نوع دوستی را در بین دانش آموزان تقویت کنیم

علیرضا رزم حسینی در آیین استانی نواختن زنگ "مهر عاطفه ها " در دبیرستان شهدای نیروی انتظامی آموزش و پرورش منطقه تبادکان با اشاره به وضعیت روستاها، شهرها و امکانات کشور پیش از انقلاب افزود: پیش از انقلاب ۳۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش بودند و امروز این میزان نزدیک به ۱۰۰ درصد است همچنین پیش از انقلاب کمتر از ۴۰ درصد جامعه با سواد بودند و امروز آمار دارندگان سواد بیش از ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین پیش از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو و ۲۰۰ موسسه آموزش عالی و دانشگاه در کشور وجود داشت و امروز بیش از دو هزار و ۵۰۰ موسسه آموزش عالی و پنج میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: پیش از انقلاب پزشک از پاکستان، هند و بنگلادش به ایران می آمد و امروز پزشکان و متخصصان ما به دیگر کشورها فرستاده و اعزام می شوند و از نظر وضعیت برق و گاز در روستاها و شهرها نیز وضعیت امروز با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

رزم حسینی در خصوص وضعیت ارزاق و پوشاک در جامعه نسبت به کشورهای منطقه نیز افزود: بیش از ۳۰ قلم از اجناسی که در ایران استفاده می کنیم از جمله نان، پوشاک و بنزین نسبت به همه مناطق خاورمیانه ارزان ترین اجناس و کالاهاست.

وی ادامه داد: نسل جوان ما باید بدانند خدمات درخشانی در این ۴۰ سال انجام شده است و امروز امنیت پایداری داریم و سرآمد کشورهای منطقه هستیم و ۵۷ پایگاه آمریکایی با ۴۵ هزار نیرو در کشورهای اطراف ما مستقر است اما زمانی که جمهوری اسلامی با موشک پهپاد متجاوز آنها را می زند جرات اقدام علیه ما را ندارند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کمبودهایی از نظر امکانات در حاشیه شهر مشهد وجود دارد افزود: در حاشیه شهرهای بزرگ ترکیه، عربستان، روسیه و بسیاری دیگر از کشورها نیز نقاطی بدتر از حاشیه شهرهای ما وجود دارد.

رزم حسینی گفت: طرح نجات به منظور سامان دهی حاشیه شهر مشهد از ابتدای مهر ماه امسال آغاز شده است تا خدمات به شکل منصفانه به همه مناطق شهر ارائه شود.

وی ادامه داد: همه انسان‌های موفق در دنیا از طبقه متوسط و پایین دست جامعه بوده اند و محرومیت در بعضی جاها فرصت ایجاد می کند و در این محدودیت و سختی هاست که افراد و به خصوص جوانان ساخته می شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: محدویت، شرایط را برای خلاقیت و خودساختگی فراهم می‌کند و بسیاری از انسان‌های موفق دنیا که امروز ثروت علمی و مادی آنها بسیار زیاد است روزگاری کارگر و روزنامه فروش بوده اند اما باید توجه کنیم که در کنار درس، مهارت آموزی هم داشته باشیم.

رزم حسینی در پایان آیین مهر عاطفه ها را عامل گسترش فرهنگ نوع دوستی و احسان و نیکوکاری دانست و تصریح کرد: امروز افراد خیری داریم که هفت مدرسه و مرکز ورزشی با هزینه خود در نقاط کم برخوردار ساخته اند و رسانه ها هم باید کمک کنند تا هر چه بیشتر این امر نیک و خداپسندانه در جامعه نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار