حمیدی خبر داد: افتتاح102 سالن ورزشی و 116 استخرهمزمان با هفته تربیت بدنی

تبریز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد امسال در هفته تربیت بدنی 102 سالن ورزشی و 116 استخر با حضور وزیر آموزش و پرورش و به منظور توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی افتتاح می شوند.

کد مطلب: ۹۵۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی خبر داد:  افتتاح102 سالن ورزشی و 116 استخرهمزمان با هفته تربیت بدنی

مهرزاد حمیدی در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی بیان کرد: کم‌تحرکی دانش آموزان از قبل مدرسه آغاز می‌شود و طلایی‌ترین زمان برای مانوس شدن به تحرک سنین 2 تا 6 سالگی است که باید از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و رسانه‌های گروهی و با گفتمان‌سازی به گونه‌ای عمل کنیم که نوآموز و کودک در خانه از تحرک لازم برخودار باشد.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم با برنامه‌های مختلفی چون ورزش صبحگاهی، حیاط پویا و المپیادهای ورزش درون‌مدرسه‌ای، تحرک دانش‌آموزان را افزایش دهیم و جلسه مشترک معاونان تربیت بدنی و آموزش ابتدایی که هم اکنون در تبریز در حال برگزاری است به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو حوزه برای افزایش تحرک دانش‌آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: احداث سالن‌های ورزشی در مدارس به خصوص مدارس دخترانه را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و 200 سالن تا کنون افتتاح شده و 180 سالن نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. ما سعی داریم بیشترین سرمایه گذاری را در مدارس ابتدایی داشته باشیم.

حمیدی گفت: برای توانمندسازی معلمان پایه ابتدایی سال گذشته دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای 100 هزار معلم ابتدایی برگزار کردیم که 40 ساعت آموزش دیدند و برای این موضوع 70 ملیارد ریال هزینه شدۀ امسال نیز توانمندسازی 270 هزار معلم ابتدایی را در برنامه داریم.

وی افزود: با دانشگاه فرهنگیان نیز هماهنگ کرده ایم که تمامی دانشجو معلمان ابتدایی واحد های روش تدریس تربیت بدنی را بگذرانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص فضاهای ورزشی مدارس غیرانتفاعی گفت: برخی مدارس غیرانتفاعی دارای فضای ورزشی استاندارد هستند ولی برخی از این فضا برخوردار نیستند و با سالن های ورزشی نزدیک مدرسه هماهنگ کرده اند تا این نقیصه برطرف شود.

حمیدی گفت: معاونت تربیت بدنی در شورای صدور مجوز برای مدارس غیرانتفاعی حضور ندارد ولی ترتیبی اتخاذ شده تا ما نیز در این شورا باشیم و قطعا در این شاخص ها برای صدور تاکید خواهیم کرد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم تمامی 107 هزار مدارس موجود را استاندارد کنیم ولی مصر هستیم تا تمامی مدارس جدید که احداث می‌شوند سرانه فضای سرپوشیده و باز استاندارد داشته باشند وجهش خوبی در سه سال گذشته در این راستا صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در هفته تربیت بدنی 102 سالن ورزشی و 116 استخر با حضور مقام عالی وزارت در مدارس افتتاح می‌شود.

حمیدی در ادامه گفت: دو مسیر برای استعدادیابی دانش آموزان وجود دارد که یکی کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و دیگری رقابت‌های ورزش دانش‌آموزی است که در واقع این رقابت‌ها به منظور غربالگری و شناسایی استعدادهای دانش اموزان اجرایی می‌شود.

وی افزود: نظام ورزشی کشور از یک نظام یک پارچه غربالگری برخوردار است؛ سه هزار سالن ورزشی و هفت هزار کانون ورزشی برون‌مدرسه‌ای داریم که پس از شناسایی استعدادها این دانش‌آموزان را به سمت هیات‌های ورزشی سوق می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای شاداب‌سازی بیشتر فضای مدارس در برنامه داریم طرح حیاط پویا را به مدرسه پویا تبدیل کنیم که تابستان امسال به شکل پایلوت در مدرسه دخترانه شهید بهشتی تهران اجرایی شد و فیلم این طرح به شکل مستند و برای اجرایی شدن به استان‌ها ارسال می‌شود.

حمیدی گفت: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو سرود برای ورزش صبحگاهی و المپیاد ورزش درون‌مدرسه‌ای تهیه کرده‌ایم که به استان‌ها و مدارس ابلاغ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار