شهر تهران دبیرخانه جشنواره دانائی و توانائی خواهد بود

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران از میزبانی شهر تهران به عنوان دبیرخانه جشنواره دانائی و توانائی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شهر تهران دبیرخانه جشنواره دانائی و توانائی خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی در این باره گفت: همانطور که همه فرهنگیان و فرهنگ دوستان عزیز می دانند هفته آخر آبان ماه هفته کتاب نام گذاری شده است. به همین مناسبت برنامه های مختلفی در سطح کشور و دستگاه های مختلف فرهنگی برگزار می شود تا ضمن ایجاد شور و نشاط در خصوص ترویج کتاب خوانی، به مقوله کتاب اهمیت افزون تری داده شود. آموزش و پرورش نیز به عنوان نهادی که با کتاب عجین شده است در هفته کتاب فعالیت هایی را انجام خواهد داد که مهمترین آن برگزاری جشنواره دانائی و توانائی است. این جشنواره در دو بخش تجلیل از کتاب خوانان برتر و نیز تقدیر از دانش آموزان نویسنده برگزار خواهد شد.

کریمی افزود: جشنواره دانائی در سطح مدرسه از ابتدای مهرماه و همزمان با شروع سال تحصیلی در قالب مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی آغاز گردیده و در بهار هر سال در سطح منطقه، تابستان در سطح استان و در هفته کتاب جشنواره ملی این رخداد فرهنگی انجام می پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران هدف از توجه به جشنواره دانائی و توانائی را ترویج فرهنگ مطالعه مفید و تحقق بخشی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: کتاب و کتاب خوانی مقوله ای است که به صورت جدی از سوی مقام معظم رهبری هرساله پیگیری می شود. ایشان مطالعه مفید از کتب منتخب ازطریق خرید کتاب در سبد خانواده یا نذر کتاب یک ضرورت می دانند و در همین راستا همه نهادها موظف هستند تا در این خصوص به منویات رهبر فرزانه انقلاب توجه نمایند.

عبدالرسول کریمی به برگزاری این جشنواره در آبان در اردوگاه شهید باهنر اشاره کرد و گفت: براساس روزشمار هفته کتاب جمهوری اسلامی یک روز روز دانش آموز کتاب و خانواده خواهد بود که آموزش و پرورش شهر تهران براساس ابلاغیه ستادی به این موضوع اهمیت ویژه ای داده و دبیرخانه این جشنواره را میزبانی می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار