ارتباطات اقتصادی و گردشگری با ارزروم ترکیه تقویت می شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش می کنیم با برقراری ارتباطات تجاری ، گردشگری و حتی کشاورزی زمینه گسترش همکاری های بین دو استان اردبیل و ارزروم را تقویت کنیم.

کد مطلب: ۹۵۷۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتباطات اقتصادی و گردشگری با ارزروم ترکیه تقویت می شود

ارژنگ عزیزی در نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم ترکیه تصریح کرد: کشور ترکیه یکی از کشورهای مهم همسایه بوده و به دلیل اشتراکات تاریخی و زبان به عنوان یکی از فرصت های مهم برای برقرار ارتباطات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی برای ما محسوب می شود.
او افزود: در سال های گذشته ارتباطات مناسبی بین کشور ایران و ترکیه انجام گرفته و در همین راستا انجام مبادلات تجاری به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت : باید برای تحقق این میزان مبادلات تجاری زمینه های لازم در کشور فراهم شده و از این فرصت به نحو شایسته استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: بر اساس توافقنامه بین دو کشورمبادلات تجاری 125 فقره محصول ایران و 140 فقره محصول ترکیه می تواند انجام شود که باید از این زمینه ها نیز بهره برداری لازم صورت گیرد.
عزیزی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کشور ترکیه و تشابه استان ارزروم با اردبیل افزود: بسترهای لازم در استان برای همکاری بین دو شهر ارزروم و اردبیل فراهم است و می توانیم با گسترش روابط از این مزیت ها به نفع طرفین استفاده کنیم.
او با بیان اینکه زمینه های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در استان احصا شده است، خواستار جلب همکاری سرمایه گذاران ترکیه ای برای حضور در اردبیل شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم نیز با اشاره به به شباهت های اقلیم این استان و اردبیل خواستار انجام هماهنگی لازم برای برقراری ارتباطات مختلف تجاری ، گردشگری و فرهنگی شد.
سجاد سلطان زاده افزود: استان اردبیل به جهت دارا بودن پتانسیل ورزش های زمستان و پیست های اسکی شباهت زیادی با ارزروم دارد و می تواند با استفاده از تجارب این استان زمینه گردشگری خود در این خصوص را تقویت کند.
او به برگزاری نمایشگاه های مختلف محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی در ارزروم اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه و خصوصا استان ارزروم آماده ارتباط گیری با ایران و خصوصا استان اردبیل بوده و لازم است هماهنگی های لازم برای حضورمحصولات کشاورزی تولید این استان در نمایشگاه های این کشور انجام شود.
سلطان زاده افزود: در زمینه های علمی و دانشگاهی نیز استان ارزروم به جهت داشتن دانشگاه های معتبر آمادگی همکاری های علمی با استان اردبیل را دارد.
در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه ها به بیان ظرفیت های استان در حوزه های مختلف پرداخته و خواستار گسترش روابط با استان ارزروم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار