محمود میرلوحی: تهران به منابع درآمدی پایدار نیاز دارد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار اصلاح رویکرد مدیریت شهری به موزه‌های شهر تهران شد و گفت تهران به منابع درآمدی پایدار نیاز دارد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محمود میرلوحی:  تهران به منابع درآمدی پایدار نیاز دارد

لایحه تعیین بهای بلیت بازدید از موزه نقشه تهران که در جلسه گذشته کلیات آن به تصویب رسیده بود امروز توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مخالف حذف خانواده شهدا، جانبازان و اقشار آسیب پذیر و خبرنگاران از تخفیف بازدید از این موزه هستم. در متن ماده واحده تخفیف برای این اقشار حذف شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای دنیا برای حضور مردم در موزه ها بسته های تشویقی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته می شود به همین منظور کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا پیشنهاد برگشت به حالت اولیه و اعمال تخفیف برای اقشار خاص جامعه دارد.

محمود میرلوحی در مخالفت با پیشنهاد حق شناس اظهار کرد: با وجود احترام به خانواده معزز شهدا، جانبازان و اقشار آسیب پذیر اما مخالف این پیشنهاد هستم و معتقدم اگر می خواهیم موزه های شهر تهران پابرجا باشد تا بتوانیم از آنها صیانت کنیم این تخفیفات باید حذف شود.

وی ادامه داد: بنا به گفته شهردار تهران در مجموع ۲۰۰ موزه در شهر تهران وجود دارد و یا در حال احداث است که اگر نتوانیم تدبیر مناسبی برای نگهداشت از این موزه ها داشته باشیم با توجه به اینکه هزینه نگهداشت آنها سرسام آور خواهد بود با مشکل مواجه خواهیم شد.

میرلوحی ادامه داد: باید رویکردمان را اصلاح کنیم و از موزه ها به عنوان منابع درآمد پایدار استفاده کنیم. در مدیریت کنونی شهر تهران باغ فروشی تمام شده و باید به فکر درآمدهای پایدار باشیم.

حجت نظری در موافقت با پیشنهاد حق شناس گفت: پرسش اصلی این است که چرا برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف در نظر گرفته می شود البته معتقدم باید به لیست پیشنهادی سربازان را هم اضافه کنیم. موضوع این است که موزه نقشه بازدیدکننده ندارد و ما باید برای آن بازدیدکننده ایجاد کنیم. پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در کنار نگاه ارزشی به موضوع موزه نگاه مشوق کننده نیز دارد اگر به دنبال سودآوری درباره بازدید از موزه نقشه هستیم تا از آن درآمدی برای تهران کسب کنیم باید تعداد بازدیدکننده آن را افزایش دهیم.

وی در پیشنهادی از هیات رئیسه شورا خواست افسران و سربازان وظیفه را نیز به عنوان افرادی که مشمول تخفیف برای بازدید از این موزه هستند اضافه شوند و گفت: در گذشته به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده بودم که فضا و شرایطی ایجاد شود که سربازان و افسران وظیفه نیز بتوانند با تخفیف از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران در موافقت با صحبت های محمود میرلوحی و در واکنش به پیشنهاد حجت نظری گفت: به نظرم اضافه کردن خانواده شهدا و جانبازان و اقشار آسیب پذیر و خبرنگاران به کسانی که مشمول استفاده با تخفیف از موزه نقشه هستند مناسب نیست.

وی ادامه داد: سربازان به محض اینکه کوچکترین اوقات فراغتی به آنها تعلق بگیرد ترجیح می دهند نزد خانواده باشند، مخالف پیشنهاد نظری هستم چرا که در این پیشنهاد روغن ریخته را نذر سرباز کرده ایم.

پیشنهاد حجت نظری با ۹ موافق از ۱۹ نفر حاضر در جلسه تصویب نشد اما پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر درباره متن لایحه تعیین بهای بلیت بازدید از موزه نقشه تهران با ۱۵ رای از ۱۸ نفر حاضر در صحن به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار