مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: نیروی انسانی، نقطه کانونی تحول نظام تعلیم و تربیت است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: دانشجومعلمان با مهارت آموزی خود را برای نقش آفرینی در مدارس آماده کنند.

کد مطلب: ۹۵۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل: نیروی انسانی، نقطه کانونی تحول نظام تعلیم و تربیت است

احمد ناصری در همایش استقبال از دانشجو معلمان جدیدالورود که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد از دانشگاه فرهنگیان به عنوان بهترین مسیر برای تأمین نیروهای آموزش و پرورش نام برد و گفت: بهترین مسیر درست در راستای امر تعلیم و تربیت استان، استفاده از ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان است چراکه در این دانشگاه، دانشجومعلمان با فرگیری مهارت های لازم در کنار علم آوزی بهتر می توانند با برقراری ارتباط با دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت موفق شوند.

او با بیان اینکه در آینده نزدیک تمام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد، گفت:طبق رایزنی های صورت گرفته سایر مسیرهای فعلی برای جذب معلمان در آموزش و پرورش بسته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به ویژگی های دانشگاه فرهنگیان در طول مدت اندک فعالیت خود اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مدت کوتاهی که تاسیس شده است با با خروجی های موفق خود نشان داد که بهترین محل برای تربیت معلمان است چراکه دانشجومعلمان در این محیط علمی علاوه بر علم آموزی، مهارت افزایی نیز می کنند بطوریکه با تجربیات کسب شده می توانند همانند معلمان باسابقه در مسیر تعلیم و تربیت آینده سازان کشور قدم بر دارند.

ناصری تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان واقعاً معلم می سازد و آنها را کاملا توانمند شده به جامعه تحویل می دهد.

او از ارتقای مهارت حرفه ای، مهارت ارتباطی، کسب اشراف در فناوری اطلاعات، حوزه های فنی و تخصصی و توسعه فکری و ذهنی به عنوان ویژگی های دانشگاه فرهنگیان نام برد و گفت: این دانشگاه به لحاظ روانی نیز معلمان را تحمل پذیرتر و دارای سعه صدر که از ویژگی های یک معلم اسلامی است، تربیت می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال 1100 معلم بازنشسته شدند گفت: تنها 290 معلم وارد چرخه آموزش و پرورش شده اند و مابقی نیازمندی ها از طریق محل استخدامی دستگاه های اجرایی تامین خواهند شد.

ناصری لزوم توسعه فیزیکی و امکاناتی دانشگاه فرهنگیان را خواستار شد و گفت: با توسعه همه جانبه دانشگاه فرهنگیان در اینده نزدیک نیاز آموزش و پرورش از این دانشگاه تامین خواهد شد.

او در ادامه سخنان خود به نشست های هم اندیشی دستگاه های اجرایی و نشست های بررسی مشکلات و آسیب های اجتماعی که در استانداری اردبیل برگزار می شود نیز اشاره کرد و گفت: در بحث آسیب های اجتماعی همه نظرات روی آموزش و پرورش متمرکز است که این خود گویای اهمیت نظام تعلیم و تربیت در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش در بسیاری از مشارکت های اجتماعی حضور فعال دارد گفت: لحاظ 6 زیر نظام در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش خود گویای توجه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت بر مسئله فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت است.

ناصری به تبیین زیر نظام های شش گانه سند تحول پرداخت و گفت: یکی از این زیرنظام ها تمرکز روی تربیت نیروی انسانی است که رسالت آن نیز بر دوش دانشگاه فرهنگیان است.

او با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در بحث آموزش و پرورش مسئله مهم، علمی و استراتژیکی است،گفت: نیروی انسانی در واقع نقطه کانونی تحول نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدرسه محوری و توجه همه جانبه به مدارس از دیگر زیر نظام های سند تحول نام برد و گفت: سیاست های وزارت آموزش و پرورش هم با تمام ظرفیت های موجود تمرکز روی مدارس است چراکه اهداف نظام تعلیم و تربیت درکف مدارس محقق می شود.

ناصری با بیان اینکه کانون اصلی فعالیت آموزش و پرورش مدارس است، از دانشجومعلمان خواست تا با مهارت آموزی بیشتر خود را برای نقش آفرینی در این عرصه آماده کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جدید تا کنون 5 برنامه مدرسه محور در حال اجرا شدن است، گفت: مدیر مدرسه در سند تحول بنیادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طبق سند چشم انداز مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدرسه، کانون مهرورزی است گفت: مدارس در واقع نقطه اتکاء دولت و ملت هستند چراکه دانش آموزان در این مکان نقش های اجتماعی خود را فراگرفته و می توانند در آینده ، انتخاب های آگاهانه و مسئولانه تری داشته باشند.

ناصری کشف استعدادها و توجه به آنها را از دیگر وظایف مدارس عنوان کرد و گفت: انتظارات سند تحول از مدارس کمال جو و تعالی گرایانه است.

او از برنامه های آزمایشی تعالی محور در 400 مدرسه اردبیل خبرداد و گفت: نهادهای حرفه ای تعالی گرایانه خارج از مدرسه بر اجرای این پروژه نظارت کامل دارند و ملاک ارزیابی آنها نیز شاخص های تعالی بین المللی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ارتباط نزدیک مدارس با مساجد را یادآور شد و گفت: در سند تحول نگاه ویژه ای به ارتباط مدارس با مساجد و اماکن مذهبی دیده شده تا دانش اموزان در کنار تعلیم و تربیت، سبک زندگی اسلامی و ایرانی خود را نیز تقویت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار