معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

ثبت نام بیش از 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

مشهد(پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی از ثبت نام بیش از 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام بیش از 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

علی ابری اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این اداره کل در این خصوص گفت: بیش از 960 هزار دانش آموز استان (به غیر از دانش آموزان متوسطه اول و استثنائی) در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی جهت سفارش کتب درسی ثبت نام کرده اند که این آمار حاکی از ثبت نام بیش از 99 درصد دانش آموزان استان در این سامانه است.

وی ادامه داد: جمع آمار دانش آموزان ثبت نام نشده استان در سامانه کتاب رسانی در مقایسه با سامانه سناد قریب به شش هزار نفر است.

ابری اول در خصوص نحوه ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی ویژه معلمان تصریح کرد: ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی و بسته آموزشی ویژه معلمان ارجمند از ابتدای مهرماه از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.ir آغاز شده و معلمان متقاضی کتب درسی، برای ثبت سفارش دوره ای و تک جلدی کتاب های درسی ابتدا در سامانه ثبت نام کرده و پس از ثبت نام، با کد ملی و کلمه عبور وارد سامانه شده و کتاب های مورد نیاز را انتخاب و سفارش را ثبت و هزینه آن را پرداخت نمایند. قابل توجه است که سفارشات این بخش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران توزیع خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ضمن درخواست از مدیران مدارس برای اقدام نسبت به ثبت سفارش کتب دانش آموزان جامانده و یا اصلاح سفارش دانش آموزان تغییر وضعیت داده اظهار کرد: امکان مشاهده محل دریافت کتاب دانش آموز از سه طریق وجود دارد که شامل سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در قسمت ورود دانش آموز با وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه، از طریق سامانه سناد مدرسه و وارد کردن کد ملی در منوی مشاهده محل دریافت و از طریق پروفایل نماینده کتاب رسانی با وارد کردن کد ملی در منوی محل دریافت کتاب قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: گزینه مرجوعی کتب درسی مدرسه به منطقه در سامانه فعال گردیده و این گزینه برای مواردی کاربرد دارد که دانش آموز در مدرسه ای دارای حواله است و دیگر امکان اصلاح وجود ندارد و با انجام مرجوعی توسط مدرسه، دانش آموز مورد نظر امکان اصلاح رشته، پایه، مدرسه و محل دریافت را خواهد داشت.

ابری اول خاطرنشان کرد: با انجام جستجو تمام دانش آموزان که در سامانه سناد نیاز به اصلاح به هر شکلی دارند فراهم می شود و با فعال کردن تیک هر دانش آموز و ثبت آن دانش آموز در پایه، مکان و موارد دیگر از مدرسه فوق خارج و با صدور حواله توسط منطقه مذکور، کتاب به مکان و رشته اصلاح شده در سامانه سناد تغییر وضعیت و توسط مدرسه قابل تحویل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار