آذربایجان غربی ۶۰۰ هزار تن کالا به خارج کشور فرستاد

ارومیه (پانا) - ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور ۶۰۰ هزارتن کالا طی نیمه نخست امسال به خارج از کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی ۶۰۰ هزار تن کالا به خارج کشور فرستاد

احمد برکابیان در خصوص آخرین آمار صادرات گمرکات استان طی نیمه نخست امسال افزود: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از استان امسال بالغ بر ۶۰۰هزار تن و به ارزش ۷۶۹میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در بخش دلاری ۱۴۵درصد افزایش ارزشی داشته است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی از استان در سال جاری حدود ۱۲۸۰ دلار بود افزود: بیشترین اقلام صادر شده از گمرکات آذربایجان غربی روغن های سبک، هندوانه، انواع نان ها، پلی اتیلن ها و قیر نفت از جمله کالاهای صادراتی بودند.

وی با اشاره به اینکه عراق با ۴۱۱هزار تن و ارزش ۵۲۹میلیون دلار بیشترین واردات محصول را از آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است یاد آور شد: بعد از عراق کشورهای ترکیه با ۱۲۵هزارتن، گرجستان با۱۸ هزارتن، آذربایجان ۸ هزارتن و پاکستان ۴هزارتن بیشترین مبدا صادرات محصولات آذربایجان غربی هستند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی میزان واردات از گمرک استان را در۵ماهه سال جاری ۳۳هزارتن و ۳۴۱ میلیون دلار اعلام و اظهار داشت: میزان واردات از گمرک استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۴درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۶درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار