برگزارى همایش معاونان و مربیان پرورشى و مشاورین مدارس ناحیه دو یزد

یزد(پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش: از 23 هدف کلان سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش شش هدف آن مربوط به حوزه امور تربیتی است.

کد مطلب: ۹۵۷۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزارى همایش معاونان و مربیان پرورشى و مشاورین مدارس ناحیه دو یزد

علی سردارى اردکانى معاون پرورشى و فرهنگى مدیرکل آموزش و پرورش در همایش معاونان و مربیان پرورشى و مشاورین مدارس ناحیه 2 یزد گفت: برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف، برگزاری انواع مسابقات، ارائه مشاوره های تحصیلی، شکل گیری و مدیریت و هدایت تشکل های دانش آموزی، پرسش مهر، برگزاری نماز و مسابقات قرآنی و اوقات فراغت دانش آموزان از جمله فعالیت های مجموعه امور تربیتی برشمرد.

سرداری با اشاره به اهمیت و نقش امور تربیتی در آموزش و پرورش گفت: از 23 هدف کلان سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش شش هدف آن مربوط به حوزه امور تربیتی است و در مابقی اهداف نیز نقش امور تربیتی بسیار مهم و برجسته است.

وى معاونان و مربیان پرورشى و مشاورین مدارس را بانیان آموزش و تعلیم و تربیت دانست و با بیان اینکه رسالت بس خطیری بر عهده این افراد است گفت: مجموعه امور تربیتی در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه فرصتی برای نقش آفرینی فعال تر فرهنگی و تربیتی دراختیار دارند تا از طریق هم افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به دانش آموزان انتقال دهند.

سردارى همچنین موفقیت های اخیر آموزش و پرورش را مرهون زحمات معلمان و مربیان پرورشی در عرصه های مختلف دانست و گفت: جامعه کنونی ما بیش از هر زمانی نیازمند تغییر در روش های تبلیغی وتربیتی به منظور پرورش نسلی سازنده، خلاق و خداجو دارد وافزود: این نیازهنگامی برآورده می شود که ما نگاه خود را به تربیت و روش هایی که به نام تربیت در خانه ومدرسه به کار می رود تغییر دهیم وآن را متناسب با مقتضیات زمان ونیاز نسل جوان وفرهیخته تنظیم کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های پرورشی و فرهنگی بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقد شده با مناطق و نواحی انجام می شود، اظهار داشت: در صورتیکه آموزش و پرورش از لحاظ مادی و معنوی پشتیبانی شود و ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و خانه برقرار شود، می توان گفت فضا برای تربیت اسلامی، سیاسی و اجتماعی فراهم شده است.

وى در ادامه به تلاش مربیان پرورشی در تربیت و بروز استعدادهای دانش آموزان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این که دانش آموزان با آگاهی به استعداد های درونی خود جرات هنرنمایی پیدا می کنند باعث می شود به هویت ملی و انقلابی خود پایبند باشیم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2، معاونین و مربیان پرورشى مدارس را یکی از بازوهاى توانمند مدیران مدارس خواند و خاطرنشان ساخت: دسترسى آنی و لحظه‌ای جوامع بشری به انبوه اطلاعات ، به روز بودن دانش ، مهارت و تجربیات تک تک عوامل انسانی را می طلبد.

حمید اسمعیلی زاده افزود: امروزه با توجه به شرایط جامعه انجام فعالیت و کار تربیتی ، بسیار حساس ، خطیر و ارزشمند است و بحث تربیت دانش آموزان آینده این کشور و به عبارتی بخشی از کار کرد نظام تعلیم و تربیت به دست شما همکاران ارجمند رقم خورده است و یقینا شکل گیری تفکر و اندیشه ارزشمند در چارچوب باورهای ارزشی ، دینی و اعتقادی ما توسط شما عملیاتی و اجرایی می شود و انشاالله در این مسیر گامهای موثر و مستمری را شاهد باشیم .

سخنرانی دکتر فلاح (استاد دانشگاه و مشاور) در خصوص اهمیت و نقش مهم نماز و چگونگی ترغیب نمودن دانش آموزان به این فریضه مهم از دیگر برنامه هاى این همایش بود.

در پایان هم از زحمات سی و پنج ساله سرکار خانم فاطمه باقریان که چند ماهى است به کسوت بازنشستگى نائل آمده اند توسط معاونان پرورشى فرهنگی اداره کل متبوع و ناحیه و مدیر آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار