گامی برای احیای بدهی شهرداری ها به آموزش و پرورش

تهران (پانا) - نشست بررسی مشکل بازگشت عوارض های شهرداری های شمیرانات به آموزش و پرورش این شهرستان با حضور طیبه سیاوشی شاه عنایتی و فاطمه سعیدی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مسئولان دولتی و مردمی شهرستان شمیرانات در شهر اوشان در شمال شرقی پایتخت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گامی برای احیای بدهی شهرداری ها به آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران, عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دستور استاندار مبنی بر ارائه گزارش این عوارض ها در پاسخ به اظهارات جمع حاضر افزود: اجازه دهید گزارش مذکور آماده و به استاندار ارائه شود، پس از آن هر چه در شورای برنامه ریزی مطرح و تائید شد، حکم قانون دارد و بنده نمی توانم آن را اجرا نکنم.

در ادامه جلسهٔ نیز مسئولان شمیرانات مشکلات دیگر شهرستان در حوزه آموزش و پرورش را مطرح کردند و فولادوند در راستای برطرف شدن آنها دستوراتی را صادر کرد که تخصیص ۳۵معلم به مناطق روستایی و ۱۱خدمتگذار به مدارس لواسانات و رودبار قصران از جملهٔ آنها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: در راستای آشنایی دانش آموزان علاقمند به آموزگاری، محصلان پایه دوازدهم در اسفند ماه سال جاری به بازدید دانشگاه فرهنگیان اعزام شوند.

وی دستور داد: ۲نیرو به عنوان راهنمای آموزشی بومی به منطقه تخصیص داده شود. همچنین از مجموع پست های مدیریت آموزش و پرورش منطقه یک، ۲پست برای لواسانات و ۲پست برای رودبار قصران در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای تعمیر مدارس ۳۰۰میلیون تومان برای لواسانات و همین مقدار برای رودبار قصران اعتبار به سازمان نوسازی مدارس اختصاص می یابد.

به گفتهٔ وی مبلغ ۴۵میلیون تومان به صورت ماهیانه هزینهٔ سرویس معلمان به دو بخش شمیرانات به مدت ۸ماه در هر سال تحصیلی توسط این اداره کل تأمین خواهد شد.

بنا بر دستور فولادوند، امسال در لواسانات و رودبار قصران کلاس های زیر نرم به ویژه دخترانه و در هر پایه یک کلاس با مجوز وی می توانند دایر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کلاس های مختلط اول و دوم متوسطه جدا سازی و از معلم های تمام وقت استفاده شود.

وی هم چنین افزود: مدارس روستایی که سرویس بهداشتی مختلط دارند و نیازمند آبخوری و تعمیرات هستند بر اساس لیست تحویلی به مدیرکل نوسازی استان تهران تا پایان هفته تفکیک و تعمیر خواهند شد.

فولادوند به اداره حقوقی اداره کل نیز دستور داد سریعاً نسبت به تخلیه دانشگاه علمی کاربردی در مدرسه خیرساز لواسان اقدام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز منطقه، مدرسه شبانه روزی دخترانه برای دو بخش لواسانات و رودبار قصران تأسیس خواهد شد.

وی اظهار داشت: در آزمون استخدامی ماده ۲۸حداقل ۵۰نفر بومی از لواسانات و رودبار قصران انتخاب می شوند لذا تبلیغات لازم توسط مسئولان منطقه انجام شود.

به گفتهٔ فولادوند مقرر شد فضاهای آموزشی مازاد در راستای تأمین نیروی انسانی به محل اسکان تغییر یابند و به افرادی که تعهد خدمت حداقل ۵سال در منطقه را می دهند، واگذار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار