کیانوش عیاری: من فیلمساز کاملا مستقلی نیستم

جشنواره فیلم مستقل خورشید شب گذشته با حضور سخنگوی دولت افتتاح شد

تهران (پانا) - کیانوش عیاری می‌گوید که او کاملا هم فیلمساز مستقلی نیست و تعدادی سریال و فیلم ساخته که در این جرگه قرار نمی‌گیرد اما فیلم «آبادانی‌ها» می‌تواند در چنین دسته‌بندی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۵۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کیانوش عیاری: من فیلمساز کاملا مستقلی نیستم

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مستقل خورشید روز گذشته با حضور کیانوش عیاری، علی ربیعی سخنگوی دولت، علی دهکردی، پرواز همای مشاور هنری جشنواره، مهدی یارمحمدی دبیر جشنواره در خانه هنرمندان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پرواز همای درباره کیانوش عیاری گفت: به عنوان مشاور هنری این جشنواره حضور دارم و از استاد کیانوش عیاری کارگردان مطرح سینمای ایران به پاس سال‌ها فعالیت هنری قدردانی می‌کنیم.

مردم بیشتر از هر وقت دیگری به امید نیاز دارند
علی ربیعی نیز درباره حضورش در این محفل گفت: خوشحالم امروز اینجا حضور دارم من با سینما رشد کرده‌ام و آرزوهایم را با آن پیدا کرده‌ام. مردم با سینما خاطره‌های خوب و تلخ بسیاری دارند، آقای عیاری برای نسل‌های مختلف خاطره سازی کرده و آموزش دهنده بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه مردم به امید نیازی دارند، عنوان کرد: مردم ایران این روزها مشکلات زیادی دارند و بیش‌تر از هر وقت دیگری به امید و شادی نیاز دارند، هنر و سینما حال مردم را خوب می‌کند. امیدگرایی باید رواج داده شود تا حال همه خوب شود.
در ادامه، کلیپی از کیانوش عیاری برای حاضران پخش شد سپس این هنرمند با اشاره به فعالیت‌های خود طی سال‌ها گفت: من کاملاً هم فیلمساز مستقلی نیستم و تعدادی سریال و فیلم ساختم که در این جرگه قرار نمی‌گیرد اما فیلم «آبادانی‌ها» می‌تواند در چنین دسته‌بندی قرار بگیرد. این فیلم بسیار مهجور است و تنها چند هزار نفر این فیلم را دیدند و متاسفانه هرگز امکان اکران منصفانه نداشته است. می‌گویند انسان همواره بیشترین آسیب را از جایی می‌خورد که به آن علاقه دارد و برای من هم همینطور است و از سینما که بیشترین علاقه را به آن دارم آسیب دیده‌ام.
سپس با حضور چهره‌های حاضر در مراسم از کیانوش عیاری به پاس سال‌ها فعالیت در حوزه سینما تقدیر به عمل آمد و او با حضور روی صحنه گفت: این روزها از هر کسی حالش را می‌پرسی با حالت بسیار بدی جواب شما را می‌دهد، 28 سال پیش فیلم «آبادانی‌ها» را ساختم، فکر کنم با تعداد مخاطبانی که تازه این فیلم را دیده‌اند آمار تماشاگرانش به زور به هفت هزار نفر برسد.
عیاری همچنین درباره جشنواره فیلم مستقل خورشید گفت: در ایران درباره هر چیز کوچکی جشنواره برگزار می‌شود و تعداد جشنواره‌ها آنقدر زیاد است که آدم خنده‌اش می‌گیرد اما این در واقع دموکراسی است. برای من خیلی جذاب است که یک جشنواره با این ویژگی‌ها متولد می‌شود و هفت سال بدون هیچ کمکی ادامه پیدا می‌کند. جشنواره خورشید یکی از ارزشمندترین جشنواره‌ها در این حوزه است و به تمامی دست اندارکاران جشنواره بسیار خسته نباشید می‌گویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار