عوامل آتش‌سوزی‌ها در یزد مشخص شود

یزد(پانا)-نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یزد یک شهر مهاجر‌‌پذیر است و باید بررسی شود که چه میزان از این حوادث و آتش‌سوزی‌ها مربوط به بومی‌های یزد و چه میزان مربوط به اتباع و مهاجران است.

کد مطلب: ۹۵۷۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عوامل آتش‌سوزی‌ها در یزد مشخص شود

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از آتش‌نشانان یزد با اشاره به اینکه کار آتش‌نشانی کاری سخت و پرخطر است اظهار داشت: یکی از سختی‌هایی که در این کار وجود دارد، حالت آماده باشی است که همیشه باید در نیروهای آتش‌نشان باشد و به طور طبیعی همیشه دلهره برای رفع مشکلات و حوادث پیش آمده در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم در هر زمینه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و خداوند متعال برای آن اجر و پاداش زیادی قرار داده عنوان کرد: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که باید به جامعه آموزش‌هایی ارائه کنیم که بدانند چگونه از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این آموزش باید هم از طریق بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های عمومی انجام شود و هم به صورت چاپ بروشور و تحویل آن به شهروندان و درب منازل آنها است.

ناصری‌یزدی به آمار بالای ارائه شده از سرپرست آتش نشانی یزد در ارتباط با آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و افزود: یزد یک شهر مهاجر‌‌پذیر است و باید بررسی شود که چه میزان از این حوادث و آتش‌سوزی‌ها مربوط به بومی‌های یزد و چه میزان مربوط به اتباع و مهاجران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: در این حوزه باید تلاش بسیار زیادی صورت گیرد و به وسیله آموزش‌های منسجم و خوب، زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش حوادث و احتیاط بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ‌سازی به صورت ویژه باید با محوریت آموزش مادران و زنان خانه‌دار انجام شود گفت: بانوان در خانواده بیشترین تاثیر را دارند و باید بحث فرهنگ‌سازی با محوریت آنها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سختی کار آتش نشانان اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به این قشر از جامعه که هر روز کارش با خطرات، سختی‌ها و ایثار فراوان روبه‌رو‌ست توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به رفع مشکلاتشان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار