معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: هزینه کرد 17 میلیاردی در حوزه توانبخشی

بیرجند(پانا)-معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تا کنون بیش از 17 میلیارد تومان در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور هزینه شده است.

کد مطلب: ۹۵۷۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: هزینه کرد 17 میلیاردی در حوزه توانبخشی

دکتر مجید قدمی صبح امروز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بیرجند، با بیان این که اعتبارات دانش آموزان بانیازهای ویژه 3 تا 4 برابر دانش آموزان عادی است، اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و 620 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می کنند.

او با بیان این مطلب که 24 هزار معلم متخصص وظیفه ی آموزش این تعداد دانش آموز در کشور را بر عهده دارند، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته، 10 هزار و 400 دانش آموز با نیاز ویژه برای شرکت در طرح جهش شرکت کردند که برای 5 هزار نفر مجوز صدار شد که این میزان نسبت به سال های ماضی یک هزار و 500 نفر افزایش داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار دانش آموز نیازمند به آموزش های ویژه در مدارس عادی مشغوب به تحصیل می باشند و در ایت راستا، اقدامات خوبی برای توسعه ی آموزش های فراگیر تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که معلم خوب و پدر و مادر همراه، 2 عامل تأثیر گذار در ارتقای توانمندی ها و سطح علمی دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند، خاطر نشان کرد: بروز رسانی دانش حرفه ای و تخصصی معلمین دانش آموزان با نیاز های ویژه، حل مشکلات علمی و توانبخشی این دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم مهم ترین رویکر وزارت آموزش و پرورش است.

قدمی داشتن مبانی، برنامه عملیاتی و انگیزه را سه پیش نیاز تحول دانست و افزود: اگر از منابع و مبانی غافل شویم در طراحی و اجرای برنامه ها دچار سردرگمی خواهیم شد.

او از 6 ساحت تحول بنیادین به عناون مبانی پیش بینی شده در سند یاد کرد و عنوان داشت: ساماندهی اصولی نیروی انسانی و استاندارد سازی مهارت های حرفه ای و تخصصی معلمان اولین قدم در اجرای مطلوب سند تحول بنیادین به شمار می رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش؛ تدوین و اجرای زیر نظام ها را برنامه عملیاتی نوشته شده برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین دانست و یاد آور شد: ایجاد یک مرکز در هر شهرستان به منظور ارائه خدمات تخصصی، گامی مؤثر برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان و فرهنگ سازی، تشخیص و اقدامات به موقع بعدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار