رشد قابل توجه شرکت‌ها در دومین نمایشگاه گردشگری ماجراجویانه

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید با اشاره به رشد قابل توجه حضور شرکت‌ها در دومین نمایشگاه گردشگری ماجراجویانه می‌گوید با توجه به طبیعت ویژه ایران ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر خارجی و ارزآوری مناسب در این حوزه برای کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد قابل توجه شرکت‌ها در دومین نمایشگاه گردشگری ماجراجویانه

علیرضا پیله‌ور، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید با اشاره به آغاز به کار دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتو کمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته که از صبح امروز در محل برج میلاد تهران درحال برگزاری است، گفت: سال گذشته دور نخست این نمایشگاه با حضور 43 شرکت برگزار شد که امسال با رشد قابل توجه به 63 شرکت افزایش یافته است.

وی ادامه داد:‌ از 63 شرکتی که در این نمایشگاه حضور دارند بخش عمده‌ای از شرکت‌ها داخلی هستند و استفبال مناسبی از دومین نمایشگاه صورت گرفته است. نمایشگاه دور اول در دستیابی به اهداف برگزاری موفق بوده است و این امیدواری وجود دارد که دومین نمایشگاه نیز در تحقق اهداف برگزاری موفق باشد.

پیله‌ور با بیان اینکه بخش‌ عمده‌ای از کالاهایی که در این صنعت وجود دارند در گذشته از خارج وارد می‌شده است، گفت:‌ اکنون شرایط به گونه‌ای تغییر یافته است که تولیدکنندگان توانایی در این حوزه حضور دارند و با تولیدات کیفی به سمت توسعه صادرات درحال حرکت هستند.

وی با اشاره به اشتغال بالای تولید در این بخش گفت: این تولیدکنندگان با رونق و توسعه فعالیت خود موجب شده‌اند تا گردشگری تبدیل به صنعتی رو به رشد در کشور شود و اشتغال مناسبی هم در این حوزه به وجود آید ضمن آنکه گردشگر خارجی زیادی از این ناحیه به کشور جذب شده‌اند که به معنای ارزآوری و درآمد ارزی مناسب از ناحیه گردشگری ماجراجویانه به کشور است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید تصریح کرد:‌ در این دوره از برگزاری از نمایشگاه موفق شده‌ایم تا شرکت‌هایی را که در حوزه تجهیزات خودروهای دو دیفرانسیل هستند را به نمایشگاه دعوت کنیم . این مجموعه‌ها در کار تولید کاروان یا کمپرهای سفری هستند.

وی افزود: همچنین شرکت‌هایی که در زمینه تجهیزات اقامتی و کمپینگ هستند محصولات تولیدی خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. شرکت‌هایی که در حوزه تفریحات هوایی و کلوپ‌های خصوصی فرودگاه‌های اختصاصی هستند به این نمایشگاه دعوت شده‌‌اند تا پاسخگوی مخاطبان در این حوزه باشند.

پیله‌ور با اشاره به حضور 15 شرکت خارجی در این نمایشگاه عنوان کرد:‌ همچنین شرکت‌هایی که در زمینه تفریحات آبی مانند رفتینگ، قایق‌های تفریحی درحال فعالیت هستند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به حضور مسئولان و مدیرانی از وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت صنعت در این نمایشگاه گفت: اسلامی‌فر، رئیس کانون جهانگری، دکتر دباغیان مشاور معاونت فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی، صادق‌فر معاون وزارت کار و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

پیله‌ور گفت:‌ دومین نمایشگاه آفرود، کمپینگ، اتو کمپینگ، ماجراجویی و صنایع وابسته در سالن‌های نمایشگاهی برج میلاد واقع در قسمت شرقی برج میلاد برگزار خواهد شد و از 8 مهر تا 12 مهر از 11 صبح تا 8شب آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی افزود: نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌شوند رویکرد ورزشی و فرهنگی نیز دارند و هر ساله مسابقات داخلی و خارجی بسیاری در این حوزه برگزارمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی خورشید با بیان اینکه اقدام‌های اجرایی در زمینه توسعه تفریحات و گردشگری ماجراجویانه در کشور با تاخیر آغاز شده است، گفت:‌ در کشورهای همسایه مانند امارات گردشگر بسیاری مخاطب تفریحات کویرگردی هستند و اشتغال مناسبی را هم در این حوزه ایجاد کرده‌اند. اگرچه اقدام‌ها در این زمینه در کشور ما دیر آغاز شده است اما از کیفیت مناسبی برخوردار است در حوزه طبیعت‌گردی به صورت حرفه‌ای درحال فعالیت هستند و با ارتباطی که با آژانس‌های خارجی دارند تعداد زیادی مدعو خارجی را نیز به ایران دعوت می‌کنند.

پیله‌ور گفت: در حوزه طبیعت‌گردی بحث مطرح حفاظت از محیط زیست است و در این نمایشگاه برای نخستین بار چالش طبیعت‌گرد و آفرودر دوستدار محیط زیست مطرح شده است که موجب خواهد شد که در بحث فرهنگ سازی در این زمینه فعالیت شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مناسبی که در این حوزه وجود دارد از حمایت مناسب از سوی وزارت کار و امور اجتماعی خبر داد و گفت:‌ وزارت گردشگری تا کنون حمایت مادی و معنوی ویژه‌ای از برگزاری دومین نمایشگاه و تبلیغات برگزاری آن نداشته‌ است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار