مدیرعامل شرکت ملی نفت: مشکلی در تأمین ارز سازندگان داخلی نداریم

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی نفت می‌گوید در اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، مشکلی در تأمین ارز موردنیاز سازندگان داخلی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت: مشکلی در تأمین ارز سازندگان داخلی نداریم

مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امروز دوشنبه ۸ مهر ۹۸ در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های اصلی طرح انتقال نفت گوره- جاسک با سه شرکت داخلی، با بیان اینکه این طرح با هدف حمایت از تولید داخلی در سال ۹۶ امضاء شده است، گفت: به هر نحو ممکن، این طرح انتقال نفت باید انجام می‌شد؛ چراکه سرریز اجرای چنین طرحی، به معنای توسعه بخش پایین‌دستی است و مشکلاتی از قبیل تأمین ارز نیز، برای این طرح حتما حل می شود و مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این طرح، ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در حال طراحی و ساخت در محدوده جاسک است، این در حالی است که احداث ۵ ایستگاه تقویت فشار در مسیر این خط لوله، هزینه‌ای حدود ۱۴۳ میلیون یورو در برداشته است که تاکنون، حدود ۲۰ کیلومتر آن را تأمین و تجهیز لوله کرده‌ایم و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است که در نتیجه، ساخت لوله توسط بخش داخلی ۳۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را شاهد بودیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تداوم خرید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را از بخش داخلی شاهد هستیم، توضیح داد: سه گوی شناور نیز به منظور ایجاد امکان پهلودهی نفتکش‌های عظیم‌الجثه طراحی و ساخته می شود که چند هفته دیگر مناقصه آن برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ۹ قرارداد دیگر با بخش داخلی به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان در دست داریم که ۱۴ قرارداد دیگر نیز باقی می‌ماند، این در حالی است که با تأکید و پیگیری وزیر نفت، هشت قلم دیگر کالای مورد نیاز صنعت نفت به ۱۰ گروه کالایی نخست اضافه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار