ورکشاپ‌های جشنواره فیلم مستقل خورشید با کمک مدارس سینمایی آلمان و فرانسه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - نشست خبری هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید صبح روز دوشنبه 8 مهرماه با حضور داوران و عوامل این جشنواره در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ورکشاپ‌های جشنواره فیلم مستقل خورشید با کمک مدارس سینمایی آلمان و فرانسه برگزار می‌شود

مهدی یارمحمدی دبیر هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید ایران در ابتدای این نشست با اشاره به همکاری رسانه‌ها با جشنواره مستقل خورشید گفت: از ابتدای شروع کار جشنواره خورشید همکاری دلگرم کننده‌ای از سمت خبرنگاران دریافت کردیم.
وی ادامه داد: بزرگترین حامیان ما رسانه‌ها هستند اگر بخواهیم از حمایت کسی قدردانی کنیم باید خبرنگاران باشند. هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید ویژه سینمای تجربه گرا است در واقع آن سینمایی است که جشنواره خورشید خود رو متولی آن می‌داند. در این دوره از جشنواره به دنبال اندیشه‌ورزی و مهارت در تجربه خلاق هستیم و در تلاش هستیم تا تصویر درستی از سینمای تجربی ایران در مجامع بین‌المللی ارائه دهیم. سینمای تجربی به اندازه پتانسیل‌های ایران نیست و ما در تلاش هستیم تا این توان را توسعه داده و اعتبار و آبرو و درخششی برای سینمای ایران به ارمغان بیاوریم.
دبیر هفتمین دوره جشنواره فیلم مستقل خورشید همچنین درباره تعامل جشنواره خورشید با سینمای آلمان اظهار کرد: در این دوره تعاملی با سینمای آلمان داشتیم در چند روز آینده ورک‌شاپ‌هایی در این دوره برگزار خواهیم کرد چرا که به گفته بسیاری از هنرمندان خارجی، ایران این پتانسیل و انرژی را دارد، اما هنرمندان در عرصه معرفی و پخش فیلم ضعیف هستند و این ورک‌شاپ‌ها طی تفاهم‌نامه‌هایی که با مدارس آلمان و فرانسه داشتیم برگزار خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به معرفی هیئت داوران این جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره تام فیکس پاتریک از آمریکا، یوتاویله از آلمان و مارک هاز از فرانسه، مانیش مالهوترا از هند، رامتین شهبازی و کاوه سجادی‌حسینی از ایران هیئت داوران بخش فیلم جشنواره را تشکیل می‌دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از همای به خاطر کمک های سخاوتمندانه ای که به ما داشت ممنونم و از دیگر هنرمندان هم دعوت می کنم که به ما کمک کنند. در برگزاری جشنواره مشکلات زیادی مخصوصا در حوزه اقتصادی داریم سعی کردیم که آن ها را حل کنیم اما مثل اینکه زور اقتصاد از ما بیشتر است. جشنواره محلی است برای خارج کردن آدم از روزمرگی خود و جشنواره ها اتاق فکر هستند.
یار محمدی ادامه داد: اگر قرار باشد جشنواره ها مورد حمایت قرار نگیرند چه تدبیری باید کرد و اصلا چه دلیلی دارد این جشنواره ها برگزار شوند.
پرواز همای مشاور هنری جشنواره خورشید درباره حضورش در این جشنواره گفت: بسیار خوشحالم که در کنار دوستان اهالی رسانه هستم، در هفتمین جشنواره خورشید به عنوان یکی از مشاوران هنری اینجا هستم، در این دوره از جشنواره ما جایزه استاد ابوالحسن خرقانی را خواهیم داشت و از میان موسیقی فیلم‌ها بهترین را انتخاب کرده و این جایزه را به برگزیده اهدا خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با توجه به علاقه شخصی ام به فیلم و سینما شروع به همکاری کردم ضمن این‌که در این ورک‌شاپی قرار است برگزار شود درباره موسیقی‌‎های خوب آثار برگزیده دنیا و نقش تیتراژ در فیلم صحبت خواهیم کرد.
در ادامه مجید روستا عضو شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره و عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی نیز درباره همراهی با این جشنواره گفت: اساسا شهر هنر زندگی اجتماعی است و خود شهر یک خلق هنری است و از زاویه هنر، داستان، شعر و فیلم با هم ارتباط دارند.

«هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» ۸ تا ۱۱ مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار