رییس اداره صنعت و معدن نیشابور: سال 98 با تاسیس 2 واحد صنعتی جدید موافقت شده اما تاکنون اعتباری پرداخت نشده است

نیشابور(پانا) - رییس اداره صنعت و معدن نیشابوردر جمع خبرنگاران، نیشابور را به عنوان دومین شهر صنعتی استان با 373 واحد صنعتی در 21 گروه کالایی با اشتغال هفت هزار و 12 نفر معرفی کرد.

کد مطلب: ۹۵۷۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره صنعت و معدن نیشابور: سال 98 با تاسیس 2 واحد صنعتی جدید موافقت شده  اما تاکنون اعتباری پرداخت نشده است

سعید ایمانی گفت: در اقدامات انجام شده توسط ارزیابان این اداره، تعداد کل واحدها مورد ارزیابی قرار گرفتند که دو هزار و 588 واحد متخلف، شناسایی شده است که در این بخش از ابتدای سال 98 تعداد 36 فقره کالای قاچاق با ارزش ریالی 755 میلیون ریال کشف و ضبط شده است که سیگار، توتون، لوازم کامپیوتر و لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم خانگی بیشتر این کالاها را شامل شده است.

ایمانی افزود: در سال جاری با شعار " رونق تولید " 35 فقره مجوز طرح توسعه با سرمایه گذاری دو هزار و 20 میلیارد ریال و با اشتغال هزار و 153 نفر و هشت فقره پروانه با اعتباری بالغ بر 262 میلیارد ریال و با اشتغال 135 نفر صادر شده است که آمار قابل قبولی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سال 98 تعداد 18 واحد متقاضی به مبلغ هزار و 441 میلیارد ریال ثبت نام کرده اند که با دو واحد با اعتبار 52 هزار و 500 میلیارد ریال موافقت شده است ولی اعتباری تاکنون پرداخت نشده است.

همچنین در بخش محصولات فولاد، سیم و کابل، لوازم خانگی به میزان 74 میلیون دلار در پنج ماهه سال 98 صادرات داشته ایم که این میزان نسبت با سال گذشته با افزایش صادرات مواجه شده است.

این مقام مسئول از راه اندازی هفت واحد تعطیل در سال 98 خبر داد و گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود و نیاز ضروری یک شهرستان صنعتی محسوب می شود.

رییس اداره فنی حرفه ای نیشابور نیز در این نشست، خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش های غیر رسمی است که در شهرستان نیشابور با پنج مرکز دولتی و بیش از 70 آموزشگاه آزاد مهارت آموزی اداره می شود و علاوه بر آن برخی از آموزش ها با اعزام اکیپ هایی در محل مدیریت می شود.

حمید رضا فریدی نیا افزود: یک سری آموزش ها نیز در حاشیه شهر و سکونت گاه های خاص مانند کمپ های ترک اعتیاد و مکان های زیر نظر بهزیستی بر اساس نیاز جامعه مدیریت می شود و رشته های متقاضی به رشته های موجود افزوده می شود که به طور میانگین در سال سال قریب به 800 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و یک میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی آموزش داده شده است.

وی اضافه کرد: گواهینامه های این مرکز تنها مدارکی است که در کشورهای دیگر قابل ترجمه است، استانداردهای ما دارای کد بین المللی است و این یکی از مزایای عمده مراکز فنی و حرفه ای به شمار می رود.

ریاست اداره فنی و حرفه ای نیشابور مهارت آموزی در محیط کار واقعی، قرارگاه مهارت آموزی و آموزش مهارت ها برای سربازان، طرح ایران مهارت شامل آموزش مهارت ها به دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه، طرح معین اقتصادی شامل توانمند سازی افراد در روستاها، راه اندازی مراکز و مشاوره شغلی در دانشگاه ها جهت کمک به دانشجویانی که می خواهند در آینده نزدیک به بازار کار وارد شوند، را از مهمترین طرح های فعال مراکز فنی و حرفه ای معرفی کرد.

ریاست اداره کار، تعادن و رفاه اجتماعی نیشابور، نیروی انسانی هر جامعه را عامل پیشرفت آن جامعه دانست و گفت: کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست و در حال حاضر یکی از اولویت های مهم این اداره حفظ کارگاه های موجود و پویایی آن است که این موضوع باعث ایجاد اشتغال و همدلی و اتحاد در جامعه کارگری می شود.

نبوی نژاد افزود: در شش ماهه اول سال 98 تعداد 561 نفر دادخواست شکایت داده که برای 488 پرونده رای صادر شده است و 219 رای نیز به صورت توافقی مختومه شده است.

وی خاطر نشان کرد: آخرین پرداختی برای بیمه بیکاری در نیشابور، هزار و 382 نفر بوده است و تعداد187 نفر به مراکز فنی حرفه ای جهت آموزش مهارت ها معرفی شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: حداقل دستمزد برای تمامی کارگران باید رعایت شود و بر اساس تخصص و نوع مشاغل مزایای آن تغییر می کند.

همچنین 548 بازرسی ادواری و 311 بازرسی موردی انجام شده است که در بازرسی ها مبحث آموزش بسیار مورد تاکید بوده است.

به کارگیری مسئول ایمنی برای واحدهای بالای 25 نفر از برنامه های مفید سال 98 این اداره است که در 40 واحد صنفی این موضوع انجام شده است و 52 نفر تاییدیه صلاحیت ایمنی را دریافت کرده اند.

لازم به ذکر است؛ یکی از سیاست های حمایتی دولت، سامانه کارا و اشتغال روستایی و عشایری است که در ایت بخش به شهرستان نیشابور مبلغ 24 میلیارد و 645 میلیون تومان پرداخت و 382 نفر اشتغال در قالب 176 طرح را به همراه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار