عدم ارضاء نیازهای عاطفی از سوی والدین معتاد عامل گرایش فرزندان به اعتیاد

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش خراسان شمالی ، عدم ارضاء نیازهای عاطفی از سوی والدین معتاد عامل گرایش فرزندان به اعتیاد است.

کد مطلب: ۹۵۷۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
عدم ارضاء نیازهای عاطفی از سوی والدین معتاد عامل گرایش فرزندان به اعتیاد

به‌گزارش ایسنا، علیرضا زارع، با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی اعتیاد فرزندان در این استان داشتن والدین معتاد است، عنوان کرد: بیشتر خانواده‌هایی که در آن‌ها والدین معتاد هستند بچه‌های آن‌ها به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

او تصریح کرد: زمانیکه والدین معتاد می‌شوند جو عاطفی در این خانواده‌ها متلاشی شده در نتیجه فرزندان آن‌ها چیزی از مهر و محبت را از سوی آن‌ها درک نمی‌کنند در نتیجه گرفتار آسیب‌های اجتماعی مختلف می‌شوند.

زارع در پاسخ به این سوال که بسیاری از والدین در خانواده‌ها معتاد هستند و باید چه شیوه‌های پیش‌گیری را به کار گرفت تا فرزندان آن‌ها در امان باشند؟ اظهار کرد: اولین اقدامی که باید در این رابطه صورت گیرد آن است که موقعیت جغرافیایی محل زندگی این افراد باید تغییر یابد چراکه این خانواده‌ها بیشتر در حواشی شهر و محل‌هایی که دسترسی به مواد مخدر به صورت آسان دارند، زندگی می‌کنند.

او تصریح کرد: از سوی دیگر باید بر روی ترک اعتیاد این افراد کار شود و همچنین امید به زندگی در این افراد را افزایش داد.

این مسئول ادامه داد: بعد از ترک اعتیاد والدین، باید والدین در برخورد و رفتار با فرزندان خود توانمند شوند تا بتوانند آسیب را از آن‌ها دور کنند.

او تاکید کرد: جو عاطفی در خانواده‌هایی که والدین آن‌ها معتاد هستند، ناآرام است و اگر این جو آرام شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه فرزندان الگوی چگونگی استعمال مواد مخدر را از والدین یاد می‌گیرند، توضیح داد: باید والدین به این موضوع آگاه باشند که هیچ‌گاه مواد را جلوی فرزندان خود استعمال نکنند.

گفتنی است که یکی از مهترین عامل اعتیاد در خراسان شمالی خانواده و بعد از آن گروه همسالان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار