افزایش 18 درصدی اشتغال روستایی در سال گذشته

یزد (پانا) - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از افزایش 18 درصدی سهم اشتغال روستاییان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 18 درصدی اشتغال روستایی در سال گذشته

«محمد امید» در همایش فعالان گردشگری روستایی استان یزد با اشاره به سهم پنج درصدی روستاها از اشتغال کشور در سال ۹۶، اظهار کرد: سهم اشتغال روستاییان در سال ۹۷ به ۲۳ درصد رسیده و امسال نیز بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه گردشگری روستایی اختصاص یافته است.

وی استان یزد را یکی از استان‌های سرآمد در جذب منابع خواند و گفت: یزد با بیش از 220 میلیارد تومان هزینه‌کرد در بحث توسعه گردشگری روستایی در ردیف استان‌های نخست کشور قرار گرفته است.

امید به ایجاد بیش از ۱۲۰ واحد بومگردی در استان یزد اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای در دست اقدام نیز به همین میزان می‌رسد، به همین دلیل استان یزد خواستگاه بومگردی کشور محسوب می‌شود و همراه شدن این تعداد بومگردی با فرهنگ مهمان نوازی مردم یزد، منجر به موفقیت‌ یزدی‌‌ها در این زمینه شده است.

معاون توسعه روستایی کشور با اشاره به این که بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار روستای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و ۶۰ هزار آبادی در کشور وجود دارند که خدمات و اقدامات قابل توجهی برای آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر تمام روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند، بیش از ۹۳ درصد روستاها نیز دارای آب آشامیدنی و ۸۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردارند که البته تا قبل از دولت تدبیر و امید گازرسانی شامل ۱۵ درصد از روستاهای کشور می‌شد.

امید در پایان نیز اظهار کرد: تمام روستاها دارای مراکز آموزشی و بهداشت هستند و بیش از ۹۰ درصد راه‌های روستایی نیز ایجاد شده است که در گذشته به رغم همه این توجهات متاسفانه جمعیت روستاها تخلیه می‌شد و در حال مهاجرت به شهرها بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار