برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس یزد در سال تحصیلی 99-98

یزد (پانا) - رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به جایگاه انجمن اولیاء و مربیان که همواره به عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار مورد توجه بوده گفت : برای گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه طی روزهای هفته جاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط انجمن برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۷۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس یزد در سال تحصیلی 99-98

" ابراهیم پیمان فر " درباره زمان این رویداد خاطرنشان کرد : به منظور انسجام و یکپارچگی در انتخابات مدیران مدارس متوسطه دوم، متوسطه اول و ابتدایی-پیش دبستانی می بایست به ترتیب در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان اقدام نمایند. مهلت نهایی برای مدارسی که دلایل توجیهی آنان توسط مدیر به تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه رسیده است تا 10 روز قابل تمدید می باشد.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس اعم از دولتی، غیردولتی، هیأت امنایی، استثنایی، مدارس زیرمجموعه مجتمع های آموزشی، شبانه روزی، نمونه دولتی، شاهد، استعداد درخشان و مراکز پیش دبستانی مستقل الزامی است، در خصوص مدارس بزرگسالان و مدارس کم جمعیت (کمتر از 10 نفر) که امکان تشکیل انجمن نمی باشد گفت : برابر تبصره 1 بند ب ماده 14 آیین نامه اجرایی مدارس، وظایف انجمن این مدارس به عهده مدیر مدرسه می باشد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش یزد افزود : در مدارسی که عده دانش آموزان 300 نفر باشد، تعداد اولیای منتخب جمعاً 8 نفر خواهد بود که 5 نفر اول عضو اصلی و 3 نفر بعدی عضو علی البدل می باشند و به ازای هر 50 نفر دانش آموز یک نفر از اولیاء به اعضای اصلی اضافه می شود.

وی در پایان بیان نمود که حداکثر اعضای اصلی منتخب در مدارس بیش از 700 نفر دانش آموز، 13 نفر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار