اولین تاکسی تلفنی گردشگری کشور در لاهیجان راه‌اندازی شد

لاهیجان (پانا) - اولین واحد تاکسی تلفنی گردشگری در کشور با بیش از ۱۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهر لاهیجان راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۹۵۷۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین تاکسی تلفنی گردشگری کشور در لاهیجان راه‌اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در سومین روز هفته جهانی گردشگری در شهرستان لاهیجان یک واحد بوم گردی، یک واحد دفتر خدمات گردشگری و اولین تاکسی تلفنی گردشگری عدالت‌گستر به‌عنوان مهمترین پروژه‌های گردشگری در شهرستان لاهیجان افتتاح شدند.

شهرود امیر انتخابی با اشاره به اهمیت تاکسی‌های گردشگری در مواجهه به اتباع خارجی افزود: رانندگان تاکسی‌های گردشگری اولین کسانی هستند که در بدو ورود با مسافران و گردشگران خارجی روبه رو می شوند و باید به عنوان نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده و صاحب تجربه کافی در برخورد با گردشگر باشند و برخورداری رانندگان این واحدها از تجربه و آموزش‌های لازم بسیار مهم و ضروری است .

وی از این تاکسی‌ها به عنوان لوازم گردشگری یاد و تاکید کرد: گیلان استانی گردشگر پذیر است و باید لوازم آن برای گردشگران مهیا شود و یکی از مهمترین این لوازم تاکسی تلفنی گردشگری و راننده تاکسی است که باید از آموزش برخودار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه اولین تاکسی گردشگری گیلان در لاهیجان با کادر مجرب و طی تمامی دوره‌های آموزشی راه‌اندازی شده ، تصریح کرد: برای اولین بار توانستیم ایده تاکسی تلفنی گردشگری در سطح کشور را در گیلان و در شهرستان لاهیجان به اجرا درآوریم و امیدوارم که این ایده به خوبی به منصه ظهور برسد و به الگوی خوبی برای دیگر شهرستان‌ها تبدیل شود.

مدیر تاکسی تلفنی گردشگری لاهیجان نیز گفت: برای راه اندازی این واحد ۱۲میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و یکصد دستگاه تاکسی خریداری و مشغول سرویس دهی به گردشگران هستند.

رنجبر خاطرنشان کرد: دوره های آموزش زبان انگلیسی و عربی برای رانندگان این تاکسی ها برگزار شده و براساس توافق اداره کل میراث فرهنگی رانندگان این واحد قرار است در کلاس های آموزشی که در استان گذاشته می شود شرکت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار