امیرحسین صدیق: تعداد خبرنگارنماها بسیار زیاد شده است

اولین خبرنگاری که با او آشنا شدم «تن تن» بود

تهران(پانا) - امیرحسین صدیق که نقش خبرنگار را در سریال جدید مرضیه ایفا کرده است عقیده دارد ایران یکی از سخت‌ترین کشورها برای فعالیت رسانه‌ای است و خبرنگاران بیشتر از چیزی که فکرش را می‌توان کرد در وضع کشور تاثیرگذارند.

کد مطلب: ۹۵۷۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
امیرحسین صدیق: تعداد خبرنگارنماها  بسیار زیاد شده است

امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون ایران که این روزها در سریال محرمی «مرضیه» نقش یک خبرنگار را ایفا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از سختی‌های این حرفه و حساسیت‌های ایفای نقش یک «خبرنگار» می‌گوید.

صدیق درباره میزان آشنایی خود با این صنف می‌گوید: «قبل از بازی در این سریال با شغل خبرنگاری بیگانه نبودم زیرا سال‌هاست به واسطه شغلم با آنان در ارتباطم. اولین خبرنگاری که با او آشنا شدم شخصیت «تن تن» در در کارتون زمان کودکی‌ام «تن تن و میلو» بود. آن وقت‌ها از خودم می‌پرسیدم آیا واقعا خبرنگارها این دغدغه‌ها را دارند! بزرگ‌تر که شدم فهمیدم بله خبرنگار در هر عرصه‌ای که بخواهد می‌تواند آزادانه وارد برخی موضوعات پنهان و پیچیده شود و حتی زندگی‌اش را وقف آن کند.»

مردم نمی‌دانند خبرنگاران تا چه حد می‌توانند تاثیرگذار باشند
صدیق با اشاره به وجود انواع خبرنگاران در کشورمان عنوان کرد: «همه ما طی سالیان اخیر در دوره‌های مختلفبا انواع متفاوتی از کار رسانه‌ای و خبرنگاران آشنا شدیم و دیدیم که در بعضی دوره‌ها آزادی عملکرد این صنف بیشتر بوده است و در دوره‌هایی هم فضا برای کار رسانه‌ای بسته‌تر شد. دوره‌هایی داشتیم که خبرنگاران وابسته به جریان غالب فرصت عرض اندام داشتند و آن‌هایی هم که می‌خواستند فراتر بروند یا بین‌المللی کار کنند جلویشان گرفته می‌شد.»

وی درباره فضای سیاسی و اجتماعی جامعه ایران برای فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: «ایران یکی از سخت‌ترین کشورها برای کار خبر است به نظرم مردم چندان با شغل خبرنگاری آشنا نیستند و نمی‌دانند این قشر تا چه حد می‌توانند در وضع کشور تاثیرگذار باشند. از طرف دیگر حضور خبرنگارنماها، که تعدادشان بسیار زیاد شده است، به نام و کار خبرنگاران واقعی لطمه می‌زند.»

بازیگر سریال «دردسرهای عظیم2» درباره خبرنگارهای متفاوتی که در سریال «مرضیه» شخصیت‌پردازی شده‌اند گفت: «در این سریال چند طیف خبرنگار نشان داده شده است: خبرنگاران مجلات زرد، خبرنگارانی که بیشتر فکر می‌کنند و حقایق را می‌نویسند و دسته سوم هم شامل کسانی می‌شود که گاهی ناخواسته درگیر ماجراهای پیچیده می‌شوند.»

ریشه یابی مشکلات جلوی فساد را می‌گیرد
وی افزود: ««مرضیه» به مردم نشان می‌دهد شغل خبرنگاری فقط شرح واقعه نیست، خبرنگار باید اتفاقات را ریشه‌یابی و تفسیر کند که تحقق این موضوع به میزان سواد و اطلاعات خبرنگاران و میزان آزادی جریان اخبار و اطلاعات در هر جامعه بستگی دارد. اگر خبرنگاران بتوانند مشکلات را تفسیر و ریشه‌یابی کنند، چه بسا از بسیاری مفاسد و مشکلات جلوگیری می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار