در گفت‌وگو با پانا

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: کیانوش رستمی باید به خاطر منافع ملی روی تخته می‌رفت؛ مسئولان درباره او تصمیم‌گیری کنند

تهران (پانا) - محمدحسین برخواه از عملکرد شاگردانش در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان رضایت دارد و معتقد است اگر کیانوش رستمی در دو ضرب روی تخته می‌رفت تیم ملی ایران نایب قهرمان جهان شده بود.

کد مطلب: ۹۵۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری: کیانوش رستمی باید به خاطر منافع ملی روی تخته می‌رفت؛ مسئولان درباره او تصمیم‌گیری کنند

محمدحسین برخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تعداد نفراتی که در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بودند بی‌سابقه بود. رکوردهایی هم که در این رقابت‌ها جابه‌جا شد در نوع خود جالب بود و نشان از سطح بالای وزنه‌برداری جهان در سال منتهی به المپیک داشت.

وی ادامه داد: درباره تیم ملی هم باید بگویم که خوشبختانه عملکرد وزنه‌برداران ایران در این بازی‌ها قابل قبول بود. البته ما می‌توانستیم به راحتی نایب‌قهرمانی جهان را این رقابت‌ها را به دست بیاوریم، اما متأسفانه برخی اتفاقات رقم خورد و امتیازاتی را از دست دادیم که مانع از این اتفاق شد. برخی وزنه‌برداران ما تاکنون سابقه حضور در میدان جهانی در رده بزرگسالان را نداشتند و به همین خاطر یک اوتی در دسته فوق‌سنگین داشتیم. وزنه‌ای که برای محسن دادرس انتخاب کرده بودیم، سنگین نبود و این وزنه را او هر روز در تمرینات تکرار می‌کرد.

برخواه همچنین در مورد عملکرد کیانوش رستمی در مسابقات جهانی گفت: دوست ندارم در مورد رستمی و عملکردش صحبت کنم و ترجیح می‌دهم که از عملکرد خودم دفاع کنم. ما برای اینکه کیانوش در این بازی‌ها حضور داشته باشد، دقیقه ۹۰ تغییراتی را در ترکیب تیم اعمال کردیم. رضا دهدار را از وزن ۹۶ کیلوگرم، به یک دسته بالاتر فرستادیم و امیر حقوقی که شرایط آمادگی خوبی هم داشت را به خاطر حضور رستمی کنار گذاشتیم. حقوقی بار‌ها در تمرینات به رکورد مجموع ۳۹۰ رسید و می‌توانستیم او را در وزن ۱۰۲ کیلوگرم در اختیار داشته باشیم.

وی به عدم حضور رستمی در حرکت دو ضرب اشاره کرد و گفت: ما مجبور بودیم ترکیب تیم را تغییر دهیم و ورزشکاران آماده‌ای هم داشتیم. توقع می‌رفت رستمی پس از اوت شدن برای حرکت دو ضرب روی تخته برود. بهتر بود کیانوش در دوضرب یک وزنه سبک را مهار می‌کرد و ما هم می‌توانستیم فاصله ناچیزی که با بلاروس، تیم دوم جدول داشتیم را از بین ببریم. حق ما رسیدن به جایگاه دومی جهان بود و به خاطر منافع ملی هم باید رستمی در دو ضرب روی تخته می‌رفت، که نرفت و در نهایت امتیازش صفر شد. بهتر است در مورد کیانوش رستمی مسئولان تصمیم نهایی را بگیرند.


نایب قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان ادامه داد: نقدهایی به تیم ما وارد است و من منکر آن نمی‌شوم. به عنوان مثال ما در یک‌ضرب ضعیف کار کردیم. علی داوودی در یک‌ضرب تخصص دارد اما در این رقابت‌ها اصلاً خوب ظاهر نشد. من خودم به این مسائل فکر کردم و با توجه به عملکرد ملی‌پوشانی مانند محمد زارعی و رضا بیرالوند در یک‌ضرب به این نتیجه رسیدم که ما ضعیف بودیم و وزنه‌برداران رکوردهایی که در تمرینات ثبت کردند نتوانستند در این مسابقه رسمی تکرار کنند و ما باید این موضوع را حل کنیم و روی نقطه ضعف خودمان کار کنیم.

برخواه در پایان در خصوص انتقاد‌های سعید علی ‌حسینی، ملی‌پوش دسته فوق سنگین تیم ملی گفت: من فعلاً صحبتی نمی‌کنم اما این را بدانید من هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار