26 راهبر آموزشی و تربیتی در بوشهر فعالیت می‌کنند

بوشهر(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال جاری 26 راهبر آموزشی و تربیتی در استان فعالیت خواهند داشت.

کد مطلب: ۹۵۷۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
26 راهبر آموزشی و تربیتی در بوشهر فعالیت می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی در نشست با حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال جاری 26 راهبر آموزشی و تربیتی در استان فعالیت خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه 511 کلاس چند پایه در استان فعال خواهد بود تصریح کرد: دشتستان با 65 کلاس چند پایه، دشتی 47 کلاس چند پایه و کاکی 46 کلاس چند پایه و همچنین تنگستان نیز با 41 کلاس چند پایه بیشترین تعداد کلاس های چندپایه را در استان دارا هستند.

قاسمی، راهبری و نظارت بر کلاس های چندپایه را مهم دانست و گفت: با توجه به تعداد زیاد کلاس های چند پایه در دشتستان، چهار راهبر آموزشی در این منطقه فعالیت خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان به نقش راهبران آموزشی در مدارس اشاره کرد و افزود: راهبران آموزشی با توجه به تجربه کاری باید با نظارت بر اقدامات آموزشی و تربیتی معلمان چندپایه و بیان نقاط ضعف و قوت تدریس این معلمان، آن ها در امر تعلیم و تربیت یاری کنند.

وی هدف از اجرای طرح راهبران آموزشی را تحقق عدالت آموزشی دانست و یادآور شد: راهبران آموزشی به عنوان معلم مکمل فعالیت خواهند کرد تا دانش آموزان مدارس کلاس های پایه و مناطق روستایی و محروم از تجربه‌های راهبران بهرمنده شوند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اظهار داشت: انتخاب اصولی راهبران آموزش و تربیتی با توجه به تخصص و تجربه آنها در کلاس‌های درس از الزامات است که در همین راستا از داوطلبانی که از طرف منطقه انتخاب شده بودند مصاحبه تخصصی انجام گرفت.

یوسف رازقی پور با بیان اینکه داوطلبان پس از انجام فرایند مصاحبه انتخاب و مشغول به فعالیت خواهند شد افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی نیز برای توجیه بهتر راهبران آموزشی و تربیتی به صورت کارگاه تخصصی در مهرماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط و نیمه مرتبط و حداقل داشتن پنج سابقه مدیریت در مدارس ابتدایی و کلاس‌های چند پایه از شرایط جذب راهبران بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار