راضیه حسینی

مأموریتی عجیب برای آتش‌نشانان تالشی

امروز روز آتش‌نشانان عزیز است. کسانی که به خاطر امنیت و سلامت ما جان خود را به خطر می‌اندازند و ممکن است هر روز با مأموریت‌های سخت و خطرناک مواجه شوند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مأموریتی عجیب برای آتش‌نشانان تالشی

البته گاهی هم پیش می‌آید که مأموریت خیلی هم سخت وخطرناک نیست مثلاً نجات یک بچه گربه که جایی گیر کرده است و نمی‌تواند بیرون بیاید که البته باز هم نجات یک موجود زنده است و ستودنی‌ست.

اما در یکی از مأموریت‌هایی که به نیروهای آتش‌نشانی شهرستان تالش سپرده شده از نجات کسی خبری نیست.

در فیلمی که از این مأموران عزیز حین انجام مأموریت گرفته شد، می‌بینیم در حال اعلام خبری مربوط به بازی دو تیم چوکای تالش و شهرداری بم هستند، که گویا قرار بوده ساعت چهار برگزار شود و از طریق بلندگوی آتش‌نشانی از مردم خواسته می‌شود که برای تماشای بازی و حمایت از تیم چوکای تالش به ورزشگاه بروند.

این فیلم از یک نظر بسیار مسرت‌بخش است. اینکه نیروهای آتش‌نشانی عزیز در شهر تالش آنقدر بیکار هستند که به تبلیغ برای تیم چوکا مأمور شده‌اند. خداکند در همه شهرها مأموران آتش‌نشانی همین قدر بیکار باشند و هیچ آتشی در هیچ مکانی افروخته نشود. ولی از نظر دیگر، این کار آن‌قدر عیب و ایراد دارد که مسرت ما را در عرض چند ثانیه به ناراحتی و تعجب تبدیل می‌کند.

مهمترین مشکل، استفاده نادرست از وسایلی‌ست که برای کار دیگری تجهیز شده‌اند، نه تبلیغ تیم فوتبال. واقعاً لازم بود برای تبلیغ یک بازی، ماشین آتش‌نشانی به این بزرگی را در خیابان به راه ‌بیندازید؟ این کار از دوستان وانتی که ضایعات می‌خرند هم برمی‌آید؛ همان عزیزانی که انگار مأموریت دارند خواب بعدازظهر ما را نابود کنند. در شرایطی که ما پی این بودیم شهرداری‌ها فکری به حال این صداهای نخراشیده و بی‌موقع کنند، بر تعداد این اصوات اضافه شده است و معلوم نیست این آخری باشد. شاید روزی دیگر به نیروهای آمبولانس مأموریت دادند که در شهر بگردند و سخنرانی شهردار محترم برای شهروندان را تبلیغ یا اعلام کنند فلان پروژه به دستان توانای آقای مسئول افتتاح شد.

این همه رسانه تصویری و صوتی و مجازی در دسترس مردم است آیا واقعاً لازم است مانند جارچی‌های قدیم خبری را در شهر اعلام کنیم؟ خصوصا این روزها که نشنیدن خبر از شنیدنش سخت‌تر شده است. شما اگر نخواهید خبری را ببینید هم بالاخره سروکله‌اش در یکی از کانال‌ها و صفحات مجازی پیدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار